Sv: En trist observasjon ...
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
HI skriver:
Denne gutten var sterkt overvektig. Dette er jo kanskje ikke et uvanlig syn, og jeg legger sjelden merke til slikt, men det som fikk meg til å reagere, var at denne gutten bokstavelig talt sto og proppet i seg snop.
Det var ikke snakk om en drops...han hadde munnen full, og han bar på masse snop i hendene, og stappet innpå etterhvert som han tygde unna. Fråtsing, var et ord som slo meg...
Hun skriver her at hun legger sjelden merke til at barn er overvektige. Det hun reagerer på er fråtsingen til denne gutten. En gutt som står og stapper i seg uten nytelse....
Hun blir sjokkert over det hun ser. Jeg har tynne barn. MEN dersom mine barn hadde sittet og proppet i seg flere drops samtidig osv. da hadde jeg sagt i fra til dem. Slik fråtsing er ikke bra. Jeg hadde ikke stått ved siden av og smilt. Jeg hadde bedt dem om å stoppe å spise, for så å snakke med dem når vi kom i bilen. Jeg er mor og tar ansvar for mine barn.
Så flott at du tar ansvar for dine barn. Tror du de som reagerer på dette innlegget ikke gjør det?
Jeg syns hovedinnlegget oser av forakt og det lyser av en holdning til mennesker som jeg ikke setter særlig stor pris på. Som du sier: "Hva om du misforstår?" Og jeg vet ikke hva jeg skal svare på det. Hva om jeg misforstår? Hva da?
Men akkurat nå er er det vel Maudibs innlegg som treffer meg mest. Og det er vel egentlig større sjans for at jeg overtolker og misforstår hennes utsagn.