Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-17, 12:38   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Feks om jeg inviterer en venn med barn på lekebesøk og boller, og hun sier flere ting av typen "du har det alltid så ryddig og fint", "du er flink som klarer å bake boller så tidlig på dagen, det hadde jeg aldri klart", "selvfølgelig skal du brodere bunad, du er helt utrolig altså", ledsaget av en viss dårlig stemning, og jeg vet ikke om man egentlig sier takk til sånt eller begynner å trøste den andre som angivelig ikke får ting noe som helst (som selvfølgelig ikke er sant).
Så kan jeg angre på hele besøket, for det var jo ikke slik at jeg baker boller eller inviterer venner eller broderer bunad for å få skryt. Og endte opp med å få noen jeg er glad i til å føle seg ubrukelig.

Veldig interessant poeng. Komplimenter gitt med en undertone av anklage er veldig ubehagelig.

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Komplimenter på vekt hatet jeg dypt og inderlig. Nå har jeg gått ned snart 40 kg i løpet av halvannet år, så jeg får en del kommentarer kan du si. Jeg syns jo selv jeg ser bedre ut nå en for 37 kg siden, men jeg vil helst ikke at andre skal vurdere meg på den måten. Det morsomme er at ikke en eneste elev har kommentert nedgangen.

Jeg har mer enn en gang forundret meg over at det stedet i verden (med unntak av i min egen stue) jeg føler meg aller mest avslappet og trygg i meg selv og fri for komplekser er i et klasserom fullt av utseendebevisste tenåringer. Jeg kan føle meg ukomfortabel i perioder jeg veier mer enn jeg liker i andre settinger, men aldri foran elever. Det er jo fordi jeg både vet og opplever at det er helt andre sider ved meg som er verdifull for elevene enn hvor mye jeg veier. Det er veldig befriende!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.