|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må vi forsøke å forstå alt?
Dette synes jeg blir alt for svart-hvitt. Er det virkelig sånn at det står mellom å gifte bort barnet sitt til en gammel mann - og kidnapping og voldtekt? Neppe. Det er ikke det som er vanlig. I Syria er det kanskje en reell fare akkurat nå, men dette her er jo ingen ny praksis, og det er slett ikke bare i Syria det praktiseres. Jeg ser ingen behov for å romantisere denne praksisen med å gifte bort døtrene sine som barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Øh, nei. Det var derfor jeg startet innlegget mitt med følgende:
Og romantisere? Er det det du mener jeg gjør? Virkelig?
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Må vi forsøke å forstå alt?Nå hørte jeg Per Fuggelli i Dagsnytt 18 fra onsdag og jeg synes at han fremsto som reflektert og fornuftig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Nå handler vel denne debatten om folk som er på flukt, ikke generelt om barneekteskap i de landene vi snakker om.
|
|
|
#5 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ingen tro på at disse ekteskapene primært sett blir inngått fordi de er på flukt/skal flykte. Å diskutere dette som to separate fenomener mener jeg har ingenting for seg. Det er vel allment kjent og akseptert at fattigdom er årsak nummer en til barneekteskap. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Men hvis jeg har skjønt det riktig så øker dette voldsomt blant mennesker på flukt, så det er klart at det er relevant.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|