Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva er vold?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 14:15   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er vold?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er litt lei av utrykket "uskyldig inntil det motsatte er bevist". Det er jo bare en sannhet i rettssammenheng, ikke i virkeligheten. Og når politi, barnevern og barnehage tror du er skyldig, så de jo faktisk agere på det. Det betyr ikke at det ikke gjøres feil, og jeg er helt med på at man bør være flinkere til å gå videre i stedet for å tenke "ingen røyk uten ild". For det er de som blir uskyldig mistenkt. Og da må vi innse at det ble gjort en feil. Jeg hadde også blitt helt ødelagt av en slik prosess. Jeg er dog uenig i at det er det som skjer i denne tråden, og skjønner ikke helt hva bygdedyr og by og bygd har med saken å gjøre. Siden HI trekker frem en helt konkret sak er det naturlig at nettopp den og sannhetsgehalten i den blir diskutert. Og fakta synes for eg å være for lite til å faktisk kunne ta stilling til om dette er et tilfelle av uskyldig mistenkt. Det er ikke slik at en tolkning av "slengt et håndkle" er mer presis enn en annen, så lenge ingen av oss var til stede og vet detaljene.

Poenget er jo at saken er etterforsket og avsluttet og det er ikke opp til oss å vurdere om mor er skyldig i mer enn det som står i påtaleunnlatelsen. Det er det jeg reagerer på i tråden, siden det er mange som har tatt til orde for at det sikkert ligger mer bak. Kanskje det gjør det i denne saken, kanskje ikke, men det er det virkelig ingen av oss som vet noe om. Vi må tro politiet har etterforsket grundig. Når politiet oppgir at 1 av 10 er uskyldig synes jeg det er viktig at vi får la de som har blitt uskyldig anklaget reise seg igjen. Nettopp fordi det er så viktig at det sendes bekymringsmeldinger.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.