Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det blitt "in" å være fattig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-14, 14:22   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det blitt "in" å være fattig?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er grisedyrt å være fattig. Vår alles store helt Samuel Vimes har en fin leksjon i dette:

http://www.goodreads.com/quotes/7274...vimes-reasoned

Dette erfarte jeg en gang i min ungdom. Jeg kommer fra en familien med helt ok økonomi. Da jeg startet på videregående måtte vi kjøpemånedskort for å komme til skolen. Man kunne kjøpe halvårskort og da betalte man for fem måneder, man fikk en måned på kjøpet. Jeg husker at en av mine klasseveninder kjøpte månedskort og jeg sa hun burde kjøpe halvårskort for det var rimeligere. Jeg glemmer aldri svaret for jeg hadde aldri måttet tenke sånn selv om vi ikke hadde spesielt god råd. De hadde ikke råd til å betale halvårskortet. For meg var det en virkelig øyeåpner.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.