Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Jeg synes egentlig dette er veldig rart. Betyr kjønn så mye for kommunikasjon?
Altså om man har gått på kjønnsdelt barnehage og skole og ikke kjenner noen av motsatt kjønn skjønner jeg jo at det er skummelt,men det er da sjeldent sånn?
Tja ... er det ikke slik at de fleste jenter leker med andre jenter og de fleste gutter leker med andre gutter? Ser slik ut på skolen her i alle fall, og så vidt jeg husker fra oppveksten var det stort sett slik da også. Jentene hang sammen i jentegjenger, guttene hang sammen i kameratflokker. Var det ikke slik der du vokste opp? Var alle blandet hele tiden, gutter og jenter hang like mye sammen? Er det slik hos dine barn når de kommer opp i skolealder? Hvorfor har vi egentlig "venninnekvelder", "jenteturer", "gutteturer", arrangerer "jentebursdag", "guttebursdag" etc? Hvorfor etterlyser nå helsevesenet flere mannlige helsesøstre i skolen, fordi gutter savner en av samme kjønn de kan betro seg til? Selvsagt er det mange som har bestevenner av motsatt kjønn, jeg vet jo det. Men sånn for de fleste, så er det vel mest utbredt at jenter/kvinner har bestevenninner, og gutter/menn har bestekompiser? Og hvis det ikke handler om hvem man kommuniserer best med, hva handler det da om?
Jeg er mer overrasket over at det finnes folk som ikke er klar over dette, enn det motsatte.
Det er vel aldri snakk om at det skal være skummelt å få barn av annet kjønn enn man så for seg. Igjen, tror folk legger litt mer i det enn hva det egentlig er.
Sist redigert av My : 10-03-14 kl 15:49.
|