|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Det er jeg enig i. Men om noen hadde kalt meg syltynn ( as if |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg ser ikke noe problem i at mange er syltynne, jeg ser problemet i at så å si ALLE er syltynne. Det ensidige fokuset på å være tynnest mulig. Nu til dags gjerne kombinert med definerte muskler, som man jo bare MÅ ha.
|
|
|
#204 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tullet jo bare, de er ikke syltynne hele gjengen.
|
|
|
|
#205 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg mener virkelig ikke at man skal være sylslanke alle sammen, for å bruke det begrepet. Og jeg er selv bmi-messing overvektig OG med større muskelmasse enn mange andre. Og det finnes slanke mennesker som er langt fra i god form. Man trenger IKKE være i god form fordi bmi er i normalområdet. Eller i dårlig fordi man er utenfor. Mange godt trente er "overvektige" mange slanke har for mye bukfett.
|
|
|
#206 |
|
Borte
|
Det er jeg da helt enig i. Det jeg har påpekt helt fra starten er at for unge jenter er kroppsidealet å være veldig tynn. Det betyr da ikke at jeg mener idealet bør være å være tykk. Jeg syns det er merkelig å møte så stor motbør på å påpeke hvordan kroppsidealet faktisk er. Som om jeg har funnet på det selv.
|
|
|
#207 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke til å komme unna at halvdaff ofte fører til halvtjukk, men det jeg mente å si er at for min del er ingen av delene noe som burde applauderes. Dersom man ser de overvektige under ett så ser man at de har økt sjanse for helseplager. Når overvektige, eller mennesker med kurver som de også kalles, blir applaudert i sosiale medier, mens man rakker ned på tynne, frammer vi et ideal som ikke nødvendigvis er sunt.
|
|
|
#208 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg hadde ikke tatt det som et kompliment om noen sa jeg var syltynn/slank. Jeg hadde tatt det som et tegn på at de mente jeg var for tynn. Jeg fikk i hele oppveksten beskjed om at jeg var syltynn og at jeg måtte spise mer.
|
|
|
#209 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Vi er vel bare uenige om kroppsidealene er normalt slanke eller syltynne...
|
|
|
|
#210 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Enig med deg i det, Miley. Jeg syns alltid det har virket som det har vært mer akseptert å kommentere (negativt) om kroppen til folk som er veldig tynne enn folk som er tjukke. Jeg fikk ihvertfall massevis av beinrangelkommentarer da jeg var skikkelig tynn, da jeg var litt småtjukk var det aldri noen som sa "nei, nå må du ikke bli tjukkere, det er ikke fint". |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Personlig pessimist
|
Mannen min nevnte nettopp dette. Han har gått fra å grense til sykelig overvekt, til nedre halvdel av normal-BMI (han har vært utrolig flink!). Han er forundret over hvor stor frihet folk tar seg i kommentere at de mener han begynner å bli for tynn (når han faktisk er normalvektig med god margin), mens ingen sa et eneste ord da han faktisk var helt på grensen til å være helseskadelig overvektig.
|
|
|
|
#212 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Miley er vel også eksempel på at en kropp som er normalvektig og veltrent ut ikke nødvendigvis er sunn. (Hvis det som skrives om inntak av rusmidler stemmer) |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Men,
|
|
|
#214 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Det er tydeligvis ikke sosialt akseptert eller et ideal å være veldig tynn, da er det som sagt lov å si hva en vil face to face om hvor stygt det er. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg fikk høre i svømmehallgarderoben at jeg var et dårlig forbilde for de unge jentene som var det, så jeg vet ikke jeg... Og da var jeg normalvektig, om enn i nedre del av skalaen. Jeg følte meg ikke spesielt sosialt akseptert.
|
|
|
|
#216 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hadde ihvertfall et forvrengt bilde av min egen kropp og selvtillit knyttet til det da jeg vokste opp og i tenårene. Ekstremt, uhemmet mye mass om mat og hvor syklig tynn jeg var. Man unnlot seg ikke fra å slenge på et æsj.
|
|
|
#217 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Ja, Guava, kanskje vi bare skal slutte å trene?
|
|
|
#218 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sant Divine, men for barn og unge skaper slike kommentarer likevel et forstyrret selvbilde.
|
|
|
#219 |
|
Shake it out!
|
Klarer du å lese det ut av det jeg skriver, altså?
|
|
|
#220 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg tror faktisk helt ærlig at mange som sier slikt til folk, faktisk ønsker å ta dem for å ha latt selvdisiplinen gått for langt eller noe. At man tror at det alltid ligger sykelig forfengelig bak, eller noe. Og slikt slås det jo ofte ned på.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|