Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan slutte å trøstespise?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-13, 13:57   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutte å trøstespise?

Og husk at hjernebarken kobler ordet "ikke" dårlig. Det vil si at i steden for å tenke at "jeg skal ikke spise snop", så bør du tenke at "jeg skal spise sunt". Hjernebarken kan fort filtrerer ordet "ikke" ut og dermed blir det første eksempelet til "jeg skal spise snop" i steden. Hvis man da går og gjentar ting for seg selv kan det fort bli til at underbevisstheten din oppfatter noe annet enn det du egentlig tenker. Banalt eksempel, men det er noe i det.

Tenk altså at du skal klare, at du er bra nok etc. og ikke bruk ordet ikke!!

Hvordan er du ifht. regelmessige måltider ellers? Er du flink til å spise frokost, lunsj etc.? Posjoner store nok til å gjøre deg mett, uten at du blir stappmett? Har du forsøkt mineraler mot søtsug? Det er ikke alle det funker på, men noen kan f.eks ha stort utbytte av krom for å fjernet higet etter søtt. Det kan jo være verdt å prøve selv om trøstespisingen din gjerne er relatert til ytre faktorer du ikke har mulighet til å gjøre noe med her og nå. Allikevel tenker jeg at det kanskje kan hjelpe deg til å ikke fyse like mye!?

Og som nokon sier; sett deg små mål. F.eks neste gang du går ut døren og vet at du kan komme til å kjøpe noe du ikke bør, lag en avtale med deg selv om at du skal unngå muligheten til å handle, evt. kjøpe noe annet, noe sunt. Og skryt av det. Hvert mål du mestrer, gi deg selv et klapp på skuldren og fortell gjerne andre om det. F.eks mannen din, hvis han vet at du sliter med dette, så si det til han: "I dag var jeg veldig flink, jeg har ikke spist noe jeg ikke hadde planlagt at jeg skulle!".

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.