Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-13, 21:39   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er sant. Men det er jo dei som ikkje orker å jobbe fullt som er "skulda" i at folk med relle fibromuskeldepresjonencefalomyelitt-diagnoser blir sett på som ikkje reelt sjuke unnasluntrarar. Og denne gruppa meiner eg det ville vore betre å flytte over i frivillig deltid, ikkje sjukemelding. Det verkar riktigare for meg.

Det hadde vært veldig fint dersom det gikk an å trekke den grensen klart og tydelig, men det tror jeg er veldig vanskelig. Vi har hele spekteret fra de som er litt slitne etter jobb og har litt stiv nakke og mener det ikke skal være sånn, man skal da sprudle når man kommer hjem. Og så har du de som ligger i mørkt rom og ikke greier å ta til seg næring fordi alt verker. Og alt imellom der.

Jeg synes dette er veldig vanskelig. På den ene siden synes jeg det er grovt urettferdig at slitasjeskader ikke regnes som yrkesskader. Kvinnesykdommer og kvinnejobber (tradisjonelt sett) er nedprioritert ikke bare lønnsmessig, men også i trygdelovverket. På den andre siden er det åpenbart at vi ikke har råd til dette og at det er veldig vanskelig å trekke en grenseoppgang mellom "for syk" og "orker ikke". Uansett tilstand.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.