Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-13, 18:09   #11
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
tonyandre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det første argumentet ditt er som om jeg skulle si fra meg ansvaret når jeg grisekjørere med 230 km/h på motorveien- jeg har jo ikke satt fartsgrensene så det er synd på meg som får bot!

Forbudet eksisterer. Du/dere visste om det men valgte å ikke etterfølge det. Da må du leve med å ta konsekvensen også.

Det er en haug av regler og lover som jeg mener er helt bak mål- velger jeg å bryte dem er det utelukkende min feil og jeg står ansvarlig.

Jeg er heller ikke enig i det siste punktet ditt: ulovligheten er ikke det viktigste- det ser man i de andre europeiske landene hvor det ikke er forbudt, markedet er meget stort, selv om mange arter er helt lovlige. I Tyskland er det jo nesten lov med hva som helst, og dette er ikke en hobby kun for spesielt interesserte.

vel, blir vel ikke helt det samme? om du kjører i 230 og krasjer dreper du deg selv, krasjer du med andre, så dreper du gjerne de også
å eie et ufarlig reptil skader ingen

ja, men markede i tyskland er mange år gammelt.. det vil ikke automatisk bli slikt over natten her ved en lovendring

og igjen så sitter vi igjen med samme argument, hvorfor skal en dyregruppe lide, over at det finnes idioter som har dyr?
det rette er ikke og gjøre en gruppe med dyr ulovlig. det rette blir å stramme inn på generelt dyrehold. f.eks ved misshold av dyr er det store bøter ute å går. det er på den måten man luker vekk folk som ikke har peiling på dyrene

tonyandre er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.