Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-13, 17:09   #11
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg er ikke så veldig begeistret for penest vinner konseptet og særlig ikke når penest for mange raser betyr fysiske defekter og avl på individer med arvelige sykdommer.

Det var sikkert en god ide da man begynte, men nå er det galematias.
Når store, klare øyne i rasebeskrivelsen ble til størst mulig øyne (bare et eksempel, det finnes mange flere) er mye veldig galt og folket selv ser ikke helt ut til å ville ta problemene innover seg.

Jupp, min mening om utstilling og delvis om raseavl.
Vi har alle våre kjepphester.

Men når det kommer til dette, er det jo personer man må endre, og deres mening om friske hunder.

Nå er det jo noen raser her som stikker seg ekstra ut når det kommer til sykdommer, og ja her må dommerene gjøre sin del av jobben.

Men og ønske utstillinger vekk på bakgrunn av noen fåtall raser som sykdommer er ett kjempeproblem syns jeg blir feil. Det er noe med at man må gå på endring av holdninger i forhold til avl, og ikke avlive utstillingene. For alle raser betyr ikke best i rase, at hunden er sjuk.

Men ja, helt enig i delen som kommer til mye sjukdom, men dette er ikke i hovedsak utstilling sin feil, det er idiotene bak avlen som velger å avle på den måten. Selv om jeg ser forbindelsen med utstilling.

Og ja, jeg driver MYE med utstilling OG avl. Så jeg ser vel kanskje en helt annen side her, men jeg har også en grådig frisk rase-

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.