Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-13, 11:04   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Før ditt første innlegg var det skrevet over 60 innlegg i tråden hvor det ble tipset om at
* Kraft-maskinene har et resirkuleringssystem
* At det finnes andre, billigere og like raske alternativer til kapselmaskiner som aeropress og presskannekopper
* At Nespressoboutiqene tar i mot kapslene (men gjenvinnes de?)
* samt at det var ganske varierende om folk hadde kapselmaskin eller ikke, og hva de syns om det.

Så jeg er slett ikke enig i at tråden bar preg av mennesker som rettferdiggjorde seg selv ved å hevde sin egen fortreffelighet som du påstår.

Kraft maskiner? Jeg prøvde å google dette, men det kom lite opp. Er det det samme som tassimo?

Areopress og presskanne kan da ikke sammenlignes med vår kaffemaskin i alle fall. Disse lager jo vanlig kaffe. Det drikker ikke jeg. Jeg liker espresso med stemaet melk, jeg. Vi har forresten presskanne som vi bruker når vi får besøk av mennesker som liker kaffe.

Ja, selvfølgelig har vi kaffemaskin av bekvemmelighetshensyn. Jeg har aldri hevdet noe annet. Er ikke det meste vi handler ut i fra det samme hensynet?

Jeg vet forresten ikke hvem som har skrevet at man skal gi bæng i miljøet fordi man kjøpte wii og fløy til syden i fjor. Ikke jeg. Jeg har skrevet at vi alle kan bidra og at vi alle bør bidra med det vi kan. At kunnskap om hva som er gode valg er viktig, men jeg synes det er snålt at man skal dra opp kaffemaskiner som et stort problem i forbrukersamfunnet når det er så mye vi alle kan bidra med uansett.

Jeg synes fortsatt ikke at det høres riktig ut at noen som tjener mye mer enn meg og dermed mest sannsynlig også forbruker mye mer enn meg skal kritisere meg fordi jeg akkumulerer et par kilo plastavfall på et år. Virkelig ikke!

Hva med ideen min om å pelle ut kaffen og deretter kildesortere? Man kan hvis man vil.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.