Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-13, 23:40   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg skjønner kva du meiner, Meissa. Men eg er ikkje einig i at ein skal ha seg fråbedt at folk snakker om kva som ikkje er miljøvennleg, fordi alle har sine ting.

Eg køyrer mykje bil for tida. Eg er inne i ein periode kor eg ikkje klarer gå meir enn rundt 500 meter, så dersom eg ikkje skal bruke bil, vil eg ha relativt liten bevegelsesradius. Det blir ikkje mindre miljøfiendtleg å stå i kø på ringvegen av den grunn, men fordi det er godt for mi mentale helse å komme seg litt lenger bort enn 500 meter, innimellom, prioriterer eg det framføre miljøet.

Eg synest det er legitimt å seie "Ja, eg veit det er dumt å drikke nespressokaffe/køyre bil/spise scampi/spise knekkebrød med smøreost av palmeolje/kaste matrestar/whatnot... men eg gjer det likevel". Eg synest ikkje det er legitimt å seie "Eg drikk nespressokaffe/køyrer bil/spis scampi/spis knekkebrød med smøreost av palmeolje/kastar matrestar/whatnot... så derfor bør ingen seie at det er dumt, dersom dei aldri har gjort noko gale sjølv".

Det har jeg heller ikke sagt. Informasjon er viktig. Kjempeviktig, men det var ikke det tråden bar preg av da jeg skrev mitt første innlegg i den. Den bar preg av mennesker som rettferdiggjorde seg selv ved å hevde sin egen fortreffelighet, men sånn blir det jo ofte når man peker på noe som er uheldig eller dumt. Jeg ville bare påpeke at det kan bli litt unyansert.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.