|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Drømmer
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
flisespikker
|
Det er sikkert sant (selv om jeg aldri har diskutert dette før, siden jeg aldri før har sett/hørt noen si det Pesten sa), men jeg skjønner ikke hva poenget ditt var. Fordi mange mødre diskuterer dette, bør vi ikke si hva vi egentlig mener?
|
|
|
#83 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Jeg føler helt det samme for Halloween nå som da det kom til Norge, all fest og moro tas imot med takk! Vi har for lite gøy ispedd våre tradisjoner, så jeg omfavner alt som kan gjøres til en liten fest, det være seg Halloween, Julebukk, Påskekjerring (det er vi med på i Sverige) eller St.hans. Alt som kan lyse opp litt fra hverdagen, I'm in! |
|
|
|
|
|
#85 |
|
villende
|
Øh, syns du virkelig det er rart at folk reagerer på at du lar dine barn være med på Halloween, samtidig som du ikke er villig til å delta selv? Vi voksne er faktisk en del av dette vi også. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Jeg feirer. Dvs. i dag skal pøbelprinsessen på halloweenklassefest som avsluttes med knask-eller-knep-runde. Hun kommer nok ikke hit, fordi vi bor ca. 1 km unna klassefesten, men jeg skal tenne lys og lykter, sette ut gravstøtte og heksene våre og dele ut snop til evt. nabobarn som komer på besøk. I helgen skal vi ha fest for barn og voksne hos oss, hvor vi kler oss ut, spiser skummel mat og sosialiserer med familiene til de beste vennene til pøbelprinsessen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Borte
|
Og jeg fikk min aller første hevnprikk noensinne.
|
|
|
#88 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Jeg pynter utsiden av huset til Haloween. Kjøpt på salg året før. Stor stas når den skuffen åpnes. I år skulle vi ha Halloweenfest, men det har skolen glatt sabotert med solidaritetskveld med pliktig oppmøte. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sånn passe sane
|
|
|
|
#90 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Vi feirer ikke Halloween, og min sønn er så liten fortsatt at det ikke er aktuelt nå, men jeg tenker at når den dagen kommer at han ønsker å gå selv, så skal jeg da prøve å glede meg på hans vegne og ha godterier klart. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
flisespikker
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Det har aldri kommet noen og ringt på her (bygård på Tøyen), men jeg skal nå kjøpe inn en pose innpakkede karameller eller noe likevel, i tilfelle noen av ungene i huset kommer en tur. Det hadde vært synd å ikke ha noe å tilby. (Det er ikke sikkert andre enn vår egen lar seg avspise med en rute 70% kokesjokolade.
|
|
|
#92 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Vi gir ut godterier helt uavhengig av hva vi måtte mene om Halloween. Jeg syns det er svært hyggelig å få søte, utkledte unger på døra, jeg. Helt uavhengig av hva jeg syns om selve konseptet. Jeg vil da ikke skuffe forventningsfulle unger?
|
|
|
#93 |
|
Borte
|
Svigerfar løste situasjonen med å gi ungene en hundrings en gang det kom julebukker, han. Tipper de ungene var rimelig lykkelige. Dette var vel og merke en del år siden så en hundrelapp var verdt noe annet enn den er i dag.
|
|
|
#94 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Vi har det forresten litt sånn som Skilpadda: Det er ikke mange (om noen) som ringer på, men jeg tar da ikke sjansen på å ikke ha noe å gi bort? Én gang i året? Det får vi til.
|
|
|
#95 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Først må jeg si at Pesten får stå for sitt valg. Jeg forsvarer ikke henne spesifikt. Selv deltar vi på fest, og vi setter igjen godteri på trappen (mest for at ikke folk skal gjøre hærverk, men også litt for å glede de som kommer).
|
|
|
#96 |
|
flisespikker
|
Det høres ut som en akseptabel donasjon i dag også, det.
|
|
|
#97 |
|
Borte
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Det ringer ikke mange på hos oss heller. Ofte er det bare Vesla og vennene hennes og et par gjenger til. Kjekt med litt godteri igjen til mor på slutten av kvelden.
|
|
|
#98 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Uansett om man liker det eller ikke, så har man digg i huset man kan gi til andres unger hvis man sender sine egne unger ut på godtejakt. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Hva som er mest eller minst kommersielt spiller i grunnen liten rolle for min del, men forskjellen på Halloween og de andre dagene som blir nevnt her er at de feires uten å blande inn omgivelsene, altså kan de som ikke vil feire unngå dem uten problemer (kanskje med unntak av de jævla korpsene på 17. mai |
|
|
|
|
|
#100 |
|
flisespikker
|
Det er veldig, veldig sjelden jeg sier noe såpass skarpt som at "det der synes jeg er kjipt/frekt". Vanligvis diskuterer jeg med glede, jeg setter pris på engasjement (også i denne tråden) og prøver stort sett å vise både raushet og respekt for andres verdier og valg. Men i akkurat dette tilfellet står jeg fullt og helt inne for at det er kjipt. Det Pesten beskriver er omtrent som å - jeg vet ikke - melde seg på "hemmelig nisse"-opplegg for å få gave selv, men å ikke sende gave til noen, fordi man er "mot" nissegaver. Eller å skrive seg på kortet til en fellesgave uten å putte penger i konvolutten, fordi man er "mot" slike gaver.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|