|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?
Riktig. Men for å få det appetittelig må tilsetningsstoffer og ikke minst innpakning og markedsføring være riktig. Kan jo umulig være ille når det ligger i kjøledisken på Rema
|
|
|
#122 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Boller? Liker boller men ikke kjøtt.
|
|
|
|
#123 |
|
Passiv
|
I gode gamle dager da jeg var student (det er noen år siden, ja) var jeg på et foredrag om prioner. Det ble sagt den gangen at prionene ikke ufarliggjøres av koking eller steking. Slenger man middagen i autoklaven vil det muligens kunne gjøre susen (men neppe for smaken). Jeg husker forresten at folk var noe skeptiske til sauekjøtt akkurat på den tiden og i pausen på foredraget serverte de kjeks med fårepølse. |
|
|
|
#124 |
|
Passiv
|
Hvorfor ikke? Det er jo prioner som skaper sykdom og de kan finnes i benmarg fra storfe og sau. |
|
|
|
#125 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kyllingkjøttboller
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Om jeg ikke er direkte redd, så er jeg skeptisk. Jeg anser det ikke som utelukket at hønsehjerner kan få kugalskap. I tillegg er tanken på MUK udelikat. Og de matvarene MUK finnes i foretrekker jeg heller å lage selv fra bunnen, både for smakens og tilsteningsstoffenes skyld. Jeg unngår MUK. |
|
|
|
#127 |
|
can-jur
|
Storfe og sau som har spist kjøttbeinmel ja.
|
|
|
|
#128 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Men Muk er ikke det samme, hvertfall her til lands, som han Jamie Oliver driver og styrer med i USA?
|
|
|
#129 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Hvem er disse urfolkene som ikke har kontakt med omverdenen, og hva mener du med den slags?
|
|
|
#130 |
|
Yes, we can!!
|
Tja, for eksempel:
Det blir litt lettvint å tro at urbefolkninger har levd lange og sunne liv så lenge de ikke hadde noe med oss å gjøre.
|
|
|
#131 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg sa da ikke at urfolk døde i barnefødsler eller av diare på grunn av oss? Jeg sa "sykdommer vi har bragt med oss i tillegg til malaria" osv. I den grad det finnes noen urfolk som lever uten kontakt med omverdenen, så er det disse som har minst motstandskraft for epidemier vi er vaksinert mot som meslinger og slikt. Men mye verre er sykdommer som malaria og tuberkolose, risikoen for dødsfall i barnefødsel osv som vi kan beskytte oss mot. Ergo var poenget mitt akkurat det samme som ditt i grunnen.
|
|
|
#133 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Om vi spiser kylling er det filet iallefall. Ingen av barna liker nuggets, og vi kjøper i grunn ikke noe andre kyllingprodukter heller.
|
|
|
#134 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Kalkunpølsen fra Prior er nyyydelig. Går sikkert et par i mnd til pålegg. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Erfaren nok
|
Sånn påleggspakke?
|
|
|
#136 |
|
Passiv
|
Så da kan de kanskje begynne å lage MUK av storfe og sau om en stund, når de er sikre på at alle de som kan ha spist kjøttbeinmel er døde og borte vekk? (De får vel ikke kjøttbeinmel i foret nå lenger?) |
|
|
|
#138 |
|
can-jur
|
Det vet jeg ikke, for jeg vet ikke hva som er grunnen til at det ikke er lov med MUK av drøvtyggere. Men det skal jeg jammen sjekke opp.
|
|
|
|
#139 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Matsvinn? MUK er 0 % kjøtt. I mine øyne er det søppel, og det spiser ikke jeg. Mange av svarene i denne tråden får meg til å tro at folk tror at MUK bare er kjøtt som er skrapt skikkelig av beina maskinelt. Men MUK består av minimalt med kjøtt, bein, slintrer og sener. Er jo en grunn til at dette klassifiseres som 0 % kjøtt. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
This is normal!
|
Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?Det er sikkert derfor det heter Mekanisk Utbenet Kjøtt.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|