Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-07, 14:13   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Jeg glemte å svare på siste avsnitt.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg forholder meg muligens litt mer visjonært; og ser at det er mye ugjort i forhold til denne type kriminalitet, og at man selv ved å sende feil (etter min mening) signaler på et forum som dette med så mange kvinner, også, indirekte, kan bidra til å motarbeide en positiv utvikling.

Vel, jeg synes å si sannheten er en faktaopplysning, jeg synes ikke jeg sender ut signaler om at kvinner ikke skal anmelde voldtekter. Jeg sier at i mange voldtektsaker er det slik at det er vanskelig å bevise at det foreligger et overgrep.

Hvorvidt en kvinne vil anmelde et overgrep eller ikke regner jeg med at kvinnen selv kan vurdere bedre enn meg. Jeg synes det er flott, kjempebra og viktig for samfunnet at alle kvinner som er utsatt for overgrep anmelder, men jeg mener at jeg ikke kan kreve dette av kvinner. Heller ikke at jeg vurderer hvorvidt det burde foreligge en anmeldelse eller ikke.

Jeg synes at det jeg burde gjøre i slike (og andre) sammenhenger er å si det jeg vet og tror. Og være åpen om at jeg ikke er jurist. Synes du det er riktig å oppfordre kvinner til å anmelde uten å si noe om hvilke muligheter de har for å få oppreisning i en eventuell rettssak?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.