|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#621 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Dette er jeg jo helt enig i, men at du uten videre går ut fra at alle naboene generelt har et dårlig kosthold fordi gutten din får pannekaker der, blir vel en litt annen diskusjon? |
|
|
|
|
#622 |
|
Glamorøs
|
Så lenge vi ikke aner hva disse bøkene og bladene er, så vet jo ikke vi om det er gode kilder. Dessuten baserer du veldig mange av innleggene dine på hva du har observert, ikke på kilder fra bøker og blader. Det du observerer sier ingenting om gjennomsnittlig kosthold, det sier kun noe om kostholdet til de du observerer der og da. Faktisk så sier det mer om deg og din krets, enn om gjennomsnittlig kosthold.
Åh, den har jeg prøvd å få tak i. Jeg husker en venninne og jeg pleide å lage disse pannekakene etter skolen. Og vi stekte dem i melange. Vi får sikkert MS nå. Det har nemlig kommet en ny Disneykokebok, men der var flesteparten av oppskriften av typen "Ta en pose pannekakemix".
|
|
#623 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#624 |
|
Passiv
|
Generelt, gjennomsnittlig usunt - uten at man av den grunn skal beskyldes for å beskylde flertallet for å spise usunt da. |
|
|
#625 |
|
Vi har ole,dole doffen kokeboken, den kan du få gratis av meg |
|
|
|
|
#626 |
|
hehe... jeg kjøper forsåvidt hjemmet en gang i blandt også, men ikke for annet enn oppskrifter. |
|
|
|
|
#628 |
|
Borte
|
Endel av det du skriver om kosthold og sykdommer er iallefall ikke noe som fremkommer av forskningsresultater. MS - for eksempel - det vet ikke forskerne hva som forårsaker. Astma- og allergi - der er anleggene medfødt og det finnes ingen fellesnevner i mors kosthold for barn som får de plagene. Kreft - det er en hel haug med ulike typer og mange av dem er medisinske gåter.
|
|
#629 |
|
Passiv
|
|
|
|
#630 |
|
I mål
|
Jeg lager fremdeles disse pannekakene (men pleier som sagt tilsette grovt mel og havregryn). De er supre. Jeg steker gjerne i melange ennå jeg (
Jeg har aldri servert tomatsuppe og pannekaker til besøk jeg, fatter ikke at noen føler det er nødvendig? Men vi pleier å ha greit barnevennlig kost, gjerne pasta og kjøttboller med knaskegrønnsaker til, men også fylte pitabrød eller laks. |
|
|
|
|
#632 |
|
Observasjonene kommer jo mye av hva jeg har sett gjennom skole/SFO/fotballen/barnehage/naboer/venner/familie som gjør meg "bekymret" og i tillegg min egen vanlige kosthold som jeg alltid har hatt og sett på som helt normal tidligere - som jeg nå etter litt kunnskap synes er synd at jeg har hatt. Det betyr ikke at jeg sier jeg vet alt, men jeg ser hva jeg ser og synes det er synd. |
|
|
|
|
#633 |
|
Epikur
|
Men å Tenke Sitt er greit, liksom.
|
|
#634 |
|
Nei, men det gjør jeg gjerne om du har oppskrift |
|
|
|
|
#635 |
|
rakkarpus
|
Men hvorfor engasjerer du deg ikke, og prøver å endre maten sønnen din får på skole/SFO?
|
|
#636 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerMin erfaring er også at maten på SFO var rimelig crap. Jeg antar det både har med budsjett, tid og fasiliteter å gjøre, men det er jo ikke dermed sagt at foreldre kan forsøke å få til en endring. |
|
|
|
|
#637 |
|
|
Sv: PannekakerEg kjenner på meg at eg i grunn eg litt glad eg aldri skal lage mat til Nip, eller Vetle for den saks skyld.
|
|
#638 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: PannekakerPizza trenger da heller ikke være usunt! Er det dine egne varianter av disse matrettene som er dårlige, siden du antar at det også gjelder for andres?
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|