Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-11, 09:22   #421
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Pannekakesteking er delegert til barna. De vil gjerne ha pannekaker, og har skjønt at jeg helst ikke vil steke dem - det er så kjeeedelig.

I dag skal vi ha pannekaker med jordbær, etter lapskausresten fra i går.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 09:32   #422
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man steker selvsagt pannekakene på steketakke. Da får man stekt fem i slengen, og blir ferdig på en-to-tre. Vi har mest pannekaker på sommeren, da flyttes steketakken ut og mens ungene løper av seg litt energi steker mor pannekaker i solen.

Gammel 18-04-11, 10:09   #423
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Agenten: Pannekakejern. Da slipper man hele snu-helvetet. I tillegg går steikingen enda kjappere.

Gammel 18-04-11, 10:37   #424
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så ofte som vi spiser pannekaker, så utgår pannekakejern. Men jeg må kjøpe steketakke, vi spiser mye surmelkslapper (sveler) om sommeren.

007 er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 10:48   #425
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Å, jeg har spå dritlyst pÅ pannekaker for tiden! Men barna mine liker det ikke, har jeg innsett ( ), og det sitter litt langt inne å lage til voksenmat.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 10:55   #426
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Å, jeg har spå dritlyst pÅ pannekaker for tiden! Men barna mine liker det ikke, har jeg innsett ( ), og det sitter litt langt inne å lage til voksenmat.

Gjør som meg og forsøk et par ganger i halvåret i håp om at de har begynt å like det - da får i hvert fall du spist pannekaker. Mye pannekaker.

Tangina er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 11:01   #427
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd et par ganger etter at lillesøster ble stor nok til å spise vanlig mat, og hun bare griser og søler med det. Storebror har fått med seg pannekakehypen, så han jubler, men tar bare et par biter for syns skyld. Jeg pleier å lage en chunky tomatsuppe til, så de blir jo mette. Men halve moroa er jo om jeg kan framstå som den kuleste, snilleste mamma'n i verden, som lager et så enestående festmåltid! Mannen min og jeg blir glade, da.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 11:17   #428
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Då kan eg annonsera at me hadde pannekaker til middag i går. Grunnen til at det vart søndagsmiddag, var fordi det er sambuars dag til å laga mat.

Gammel 18-04-11, 12:12   #429
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jepp, da var det gjort - jeg har stekt pannekaker. Hvordan noen kan ha dette fa**nskapet til middag flere ganger i uken, er for meg en gåte, det er jo et hel**te å steke. For ikke å snakke om når fa**skapet skal snues.

Man blir jo litt flinkere etter å ha gjort det en gang i uka i lange tider. Men jeg liker ikke å steke pannekaker jeg heller, et nødvendig onde for å glede snupsen.

Min oppskrift er egentlig slumpeoppskrift, men ca

5 egg
1,5 dl fibramel
2-3 ss hi-maize (fiber)
melk etter behov (2-3 dl)
litt salt
50 g smeltet smør

Gammel 18-04-11, 12:32   #430
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at jeg skal ønske meg steketakke.

Jeg steker forøvrig pannekaker i små stekepanner. Mye enklere og små pannekaker smaker like godt som store.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 12:46   #431
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Steketakke og pannekakejern?
Da får man jo ikke briljert med pannekakesnuing i lufta.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 01:46   #432
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde pannekaker til kvelds i dag. Med sukker! Rørsukker, da. Sikkert uendelig mye sunnere.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 02:05   #433
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Har tatt det opp på skolen foreløpig, fordi sfo også er flinke med å feire i hytt å pine, så det skal nok tas opp på foreldremøte som er i slutten av måneden.

Som sagt synes jeg det er vanskelig, det er jo ikke så lett å si ifra om heller... at jeg vil at sønnen min skal spise sunnere mat :S De gjør det jo selvfølgelig ikke for å være slemme... men jeg synes ikke det er noe snillt heller :P

Skal du ta opp på foreldremøtet at de andre foreldrene ikke serverer sønnen din sunn nok mat?

Også lurer jeg på hvordan du vet at det er posesuppe de serverer?

Også må jeg lese resten av tråden ja.....

Joika er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 02:14   #434
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, okei. Har lest tråden og ser vi er på fjasingen nå.

:fjase:

Joika er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 08:18   #435
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg har aldri ete pannekaker med sukker, har eg gått glipp av noko?
Pannekaker og suppe er heller ingen logisk kombinasjon for meg.
Pannekaker serverast med smør eller syltetøy.
Og det -er- middag, for det er den einaste retten sambuar kan og gidder å lage.

Eg må finne ei betre lavkarbopannekakeoppskrift.

Gammel 19-04-11, 11:26   #436
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Skal du ta opp på foreldremøtet at de andre foreldrene ikke serverer sønnen din sunn nok mat?

Også lurer jeg på hvordan du vet at det er posesuppe de serverer?

Også må jeg lese resten av tråden ja.....

Nei, jeg skal ikke ta opp noe som helst der, jeg liker ikke snakke foran masse folk.

Det jeg har tatt opp med skolen/sfo handlet først og fremst om maten der, hva som var lov å ha i matpakken fordi de har regler på det og når sønnen min forteller at andre har med sjokoladepålegg og Vetle får ikke lov å ha med noen usle cashewnøtter - DA reagerte jeg. Og jeg tok opp i samme slengen at jeg synes det var synd at vi har gjort barna våres kosthold så snevert at man kun burde servere pannekaker, taco (som kun er lefse, kjøtt og mais) osv, at det var også noe å kunne prate litt om.

Sønnen min smaker jo forskjell på posesuppe og hjemmelaget, så han forteller det ofte. Hender jeg spør, fikk dere noe frukt i dag? og da er svaret alltid nei, ikke at jeg alltid spør, men det er sånne ting vi prater om på hjemveien, hva de har gjort, spist, lekser, hva vi skal når vi kommer hjem osv, bare om løst og fast.

Les gjerne hele tråden

Nip er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 11:43   #437
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taco er ikke bare lefse, kjøtt og mais! Kanskje dine er det, men jeg har aldri opplevd slike snevre tacomiddager. Hos oss, og andre plasser vi har spist taco, er det salat, agurk, tomat, løk, mais, ananas, sjampinjong, ost, kjøtt, rømme og tacosaus i enten skjell eller lefse.

Jøss.

Gammel 19-04-11, 11:48   #438
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Taco er ikke bare lefse, kjøtt og mais!

Jeg tror det var litt det som var poenget til Nip også - at man ikke bare trenger å servere pannekaker eller taco med bare lefse, kjøtt og mais når man har unger på besøk.

Gammel 19-04-11, 11:53   #439
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg bøyer meg i støvet, ber ydmykt om unnskyld, og leser mer nøye neste gang.

Gammel 19-04-11, 13:43   #440
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

At han ikke får lov til å ha med nøtter kan jo skyldes allergi. Enkelte er så allergiske at de reagerer på nøtter i samme rom.

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.