|
|
#601 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Jeg tar vel ikke noe feil i noe av det jeg skriver, selvom jeg ikke har masse dokumenter klare. (det burde jeg kanskje, men jeg lester mest bøker og blader om tema). |
|
|
|
|
#602 |
|
flisespikker
|
Det var vel bare en kommentar til din egen post:
|
|
#603 |
|
Passiv
|
Her: |
|
|
#605 |
|
etterpåklokest
|
Du kommer stadig med uttrykk som dette. Jeg spør igjen: mener du virkelig at "alle andre" spiser usunt? Jeg leser som sagt innleggene dine som at folk flest spiser søppel, fordi de ikke har skjønt det du har skjønt. Er jeg så dårlig til å lese altså? |
|
|
|
|
#606 |
|
Passiv
|
Det skrev du jo selv. Se sitatet jeg limte inn. |
|
|
#608 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: PannekakerDu er vittig. Det finnes SUNNE pannekaker også!! Grove pannekaker. Uten sukker. Hvor mange ganger skal jeg og flere måtte si det? Og så er jeg fortsatt imponert over hvor god kontroll du har på andre familiers kosthold.
|
|
#609 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerTakk, SF, det blir ugle til kvelds |
|
|
|
|
#611 |
|
Nei, jeg tror ikke alle i hele Norge har det, men generelt gjennomsnittlig. Jeg synes det drikkes altfor mye brus, selges alfor mye godteri og at man har altfor lav terskel for når det skal serveres kaker, pannekaker, pizza, junkfood osv. Jeg tror forsåvidt at ting har bedret seg endel, men synes ikke maten i (ihvertfall Vetle sin) barnehagee/SFO er direkte bra, den er grei nok og det burde ikke være status, maten burde være sunn og bra. |
|
|
|
|
#612 |
|
I mål
|
Ikke en gang Ole, Dole og Doffens pannekaker i Donald Ducks kokebok inneholder sukker. Til gjengjeld mye hvitt mel, men jeg har hørt at det går an å erstatte noe av det med grovt mel og havregryn hvis man har sett lyset (jeg så lyset for noen år siden, men det gikk greit med meg før det også). |
|
|
|
|
#613 |
|
I mål
|
Jeg er helt enig i at barnehagematen ikke er særlig bra. Men jeg tror faktisk det går greit med ungene likevel. |
|
|
|
|
#614 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Nei, jeg lurte bare på om det fantes en sukker-test man kunne ta på ungene når de kom hjem fra besøk hos tvilsomme venner eller noe. Litt sånn promille-blåser, bare at den måler sukker. Det må da være et kjempemarked for sånt? |
|
|
|
|
#615 |
|
Det trengs vel ikke å bli sagt flere ganger, det har jeg vel skrevet ørten ganger at jeg er klar over, og jeg snakker ikke om grove pannekaker med brokkoli til, heller ikke hjemmelaget sunn tomatsuppe :P |
|
|
|
|
#616 |
|
flisespikker
|
De fleste tar noen ganger feil i noe av det de skriver (eller ellers). Hvis man kan vise til hvor man har lest/hørt/lært noe, er det større sjanse for at folk tar påstandene man kommer med på alvor. Påstandene blir selvsagt hverken riktigere eller galere av det, men poenget med å dokumentere er at andre skal kunne vurdere hvor sannsynlig det er at de stemmer.
|
|
#617 |
|
Ja, det går nok greit med dem, men det burde gått bra. |
|
|
|
|
#618 |
|
Sånn passe sane
|
Det spises altså "generelt gjennomsnittlig" usunt i Norge.
|
|
#619 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: PannekakerOg jeg sitter fortsatt her og venter at Nip forklarer den magiske linken mellom kosthold og alvorlige sykdommer som forskerne ikke har kunnet gi oss ennå. :tripper:
|
|
#620 |
|
Fortynnet
|
Sv: PannekakerJeg kjenner masse folk som har et bra kosthold. Så jeg kjenner meg ikke igjen i "alle andre"-greiene. Det er faktisk veldig mange som har fokus på sunn og god mat i hverdagen, selv om de ikke er like fanatisk opptatt av det som hovedinnlegger. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|