Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 15:38   #581
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg synes det er naiv å tro at ikke kosthold og livstil har innvirkning på kostholdet, ellers ville jeg ikke vært så opptatt av det. Jeg sier ikke at vi ikke kan rammes av sykdom, men jeg tror med ett godt kosthold og bra livstil kan man stille enormt mye sterkere og bedre rustet mot både lite og stort, og at mye kunne vært unngått i tillegg.
Jeg jobber med meg selv hele tiden, men jeg hadde aldri forestilt meg at samfunnet har så enorm innvirkning som den har, og som desverre er vanskelig å gjøre noe med, så man må bare følge strømmen og det er veldig synd da jeg sjelden synes utfallet er veldig bra.

Mye pannekakeoppskrifter her spør du meg Man har ihvertfall oppskrifter for en ukes tid om man spiser det ofte nok

Jeg prøver å forstå hva du mener her?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:40   #582
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes det er naiv å tro at ikke kosthold og livstil har innvirkning på kostholdet, ellers ville jeg ikke vært så opptatt av det. Jeg sier ikke at vi ikke kan rammes av sykdom, men jeg tror med ett godt kosthold og bra livstil kan man stille enormt mye sterkere og bedre rustet mot både lite og stort, og at mye kunne vært unngått i tillegg.
Jeg jobber med meg selv hele tiden, men jeg hadde aldri forestilt meg at samfunnet har så enorm innvirkning som den har, og som desverre er vanskelig å gjøre noe med, så man må bare følge strømmen og det er veldig synd da jeg sjelden synes utfallet er veldig bra.

Mye pannekakeoppskrifter her spør du meg Man har ihvertfall oppskrifter for en ukes tid om man spiser det ofte nok

Nå begynner du i det minste å nærme deg. Jeg tror også at kostholdet har en innvirkning på kosthold ihvertfall.

Ellers tror jeg det du sier er at man bare får gjøre som alle andre også går det til helvete med alt sammen, og det er synd, men sånn er det. Og at det er ikke folks egen feil om de blir syke selvom de spiser pannekaker, men blir de nå syke så får nå vi andre tenke litt på det med pannekakene sånn at det ikke blir oss som blir syke - uforskyldt - med kreft/halsbrann en annen gang.

Gammel 27-04-11, 15:40   #583
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel alle her enig i Nip, problemet er den enorme vekten du legger på små utskeielser. For det er det de fleste her snakker om; pannekaker innimellom og et ellers greit kosthold.

Du legger tydeligvis lista veldig høyt for deres kotshold, og det er bra det, jeg gjør det til tider selv også (og merker at jeg sklir lett inn i et småfanatisk mønster). Men du bør vite at all den ekstra innsatsen du legger i dette ikke nødvendigvis gjør at du vil dodge kreft eller depresjoner noe lettere enn en familie med et mer moderat (men fremdeles sunt) kosthold. Det finnes et litt videre spekter enn det du opererer med her: fra kjernesunt til dritt er det mange, mange nyanser.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:40   #584
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg ha dårlig samvittighet for?

Jeg spurte først.

Gammel 27-04-11, 15:41   #585
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jo - også noterer jeg at du ikke svarte på Kattas høyst betimelige spørsmål om hvorfor omelett er bra mens pannekaker er skrekkelig. Det er virkelig ikke store forskjellen.

Gammel 27-04-11, 15:41   #586
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dronningen ber deg, med et godt kosthold, slappe av. Du svarerDu sier også at du slapper av med ditt kosthold, noe hele intensjonen med tråden (og alt du skriver her) viser at du ikke gjør.

Det var mer å ta tak i i innlegget ditt, men jeg ser andre har gjort det før meg.
Da må jeg få lov til å påpeke at du kommuniserer på en svært uheldig måte. Du er veldig utydelig og virrer og blander kort, slenger om deg med beskyldninger uten egentlig å tydeliggjøre hvem de er myntet på. Sånt trigger. Hvis du syns det er ubehagelig, så foreslår jeg at du går i deg selv og blir mer gjennomtenkt i formuleringene i innleggene dine.

Jeg slapper av med mitt kosthold, problemet er at det er vanskelig å gi sønnen min ett godt kosthold med påvirkningene utenifra, i tillegg til at jeg selv har godt fra greit til bedre, som gjør at også han er vandt med posesuppe og pannekakesmaken, som smaker som baken :P

Jeg har aldri sagt at jeg er flink til å skrive jeg, betyr det at jeg ikke kan være med å diskutere? Jeg tar da til meg tilsnakk (dog det er mye "drittslenging") på en helt ok måte. Jeg kan ikke bedre, men jeg er prøver å lære - jeg kan ikke si jeg synes andre tar ting på en like grei måte med å komme med så mye stygge kommentarer. Dere sier jo at jeg snakker stygt om andres kosthold, men for dere er det greit å snakke "dritt" til meg fordi jeg ikke er noe flink på kommunikasjon på nett. Dobbeltmoral?!?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:42   #587
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jo - også noterer jeg at du ikke svarte på Kattas høyst betimelige spørsmål om hvorfor omelett er bra mens pannekaker er skrekkelig. Det er virkelig ikke store forskjellen.

Jeg har ikke sukker og hvetemel i omeletten min ihvertfall.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:43   #588
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du har sukker i pannekakene dine? Hvorfor det?

Gammel 27-04-11, 15:43   #589
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje hun lurer på om det er omelett fra kartong (som er fandens verk, ja?) eller vanlig, selvknekket ( ) omelett?

rine er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:45   #590
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere sier jo at jeg snakker stygt om andres kosthold, men for dere er det greit å snakke "dritt" til meg fordi jeg ikke er noe flink på kommunikasjon på nett. Dobbeltmoral?!?

Når du uttaler deg såpass bastant om årsaker til alvorlige og triste sykdommer og plager, tror jeg du må regne med at folk reagerer.

apan er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:46   #591
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Men som det er poengtert i ganske mange innlegg bakover her så er det jo ikke alle som har sukker eller store mengder siktet hvetemel i pannekakene sine heller.

Det virker som om du synes at det finnes bare et riktig kosthold, nemlig det du prøver leve etter.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:46   #592
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det er vel alle her enig i Nip, problemet er den enorme vekten du legger på små utskeielser. For det er det de fleste her snakker om; pannekaker innimellom og et ellers greit kosthold.

Du legger tydeligvis lista veldig høyt for deres kotshold, og det er bra det, jeg gjør det til tider selv også (og merker at jeg sklir lett inn i et småfanatisk mønster). Men du bør vite at all den ekstra innsatsen du legger i dette ikke nødvendigvis gjør at du vil dodge kreft eller depresjoner noe lettere enn en familie med et mer moderat (men fremdeles sunt) kosthold. Det finnes et litt videre spekter enn det du opererer med her: fra kjernesunt til dritt er det mange, mange nyanser.

Jeg snakker ikke om "små utskeielser" jeg synes utskelsene er altfor ofte og så mye større enn de burde være. Ikke for alle andre, men også for oss selv jeg har gjort noe med meg selv - for jeg kan. Men for sønnen min synes jeg det er uhorde vanskelig og det er synd det må være sånn.

Jeg vet jeg legger lista mi høyt for mitt kosthold og tror på langt nær at de fleste må eller trenger å gjøre det samme, men en mellomting hadde vært fint. Jeg er heller ikke noe sted nærme kjernesunt egentlig.
Jeg vet jeg ikke kan kurere kreft, faren for å få den er stor, vi burde jobbe for å få ned statestikken ihvertfall.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:48   #593
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men som det er poengtert i ganske mange innlegg bakover her så er det jo ikke alle som har sukker eller store mengder siktet hvetemel i pannekakene sine heller.

Det virker som om du synes at det finnes bare et riktig kosthold, nemlig det du prøver leve etter.

Jeg tror ikke jeg har det mest optimale kostholdet jeg, hvor har jeg sagt noe om det? men ja, jeg tror virkelig på at jeg har ett enormt mye bedre kosthold i dag enn for 7 år siden da jeg hadde ett mer "vanlig kosthold" i Norge og spiste som alle andre, det synes jeg bare er skrekkkelig i dag.

Nei, man trenger ikke lage pannekaker av hvetemel og sukker, men det er som regel det som blir servert, og jeg har selv prøvd å servere andre pannekaker - det faller svært sjelden i smak fordi de ikke hvetemel og sukker.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:49   #594
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg snakker ikke om "små utskeielser" jeg synes utskelsene er altfor ofte og så mye større enn de burde være. Ikke for alle andre, men også for oss selv jeg har gjort noe med meg selv - for jeg kan. Men for sønnen min synes jeg det er uhorde vanskelig og det er synd det må være sånn.

Jeg vet jeg legger lista mi høyt for mitt kosthold og tror på langt nær at de fleste må eller trenger å gjøre det samme, men en mellomting hadde vært fint. Jeg er heller ikke noe sted nærme kjernesunt egentlig.
Jeg vet jeg ikke kan kurere kreft, faren for å få den er stor, vi burde jobbe for å få ned statestikken ihvertfall.

Her er vel problemet.

Ja, det er synd for sønnen din at det må være sånn. At lista du har lagt for ditt kosthold skal føre til at sønnen din får det vanskelig.

Gammel 27-04-11, 15:50   #595
Slettet bruker
Passiv

Standard

De aller fleste har ikke sukker i pannekakene. Og de aller fleste spiser brød sammen med omeletten sin. Det er faktisk ikke filla forskjell ernæringsmessig på en pannekake med bær til og en omelett med brød og grønnsaker. Det bare føles sunnere hvis man har sett nok bilder fra matsidene i ukebladene.

Gammel 27-04-11, 15:51   #596
Nip

Standard

Du har sukker i pannekakene dine? Hvorfor det?

Før lagde jeg pannekaker på hvetemel og sukker. Nå spiser jeg ikke det lenger. men om jeg skal lage så kameratene til Vetle blir fornøyde virker det som eneste utvei. Jeg har prøvd flere oppskrifter. Samme med tomatsuppe, den skal være fra pose.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:51   #597
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sagt at jeg er flink til å skrive jeg, betyr det at jeg ikke kan være med å diskutere? Jeg tar da til meg tilsnakk (dog det er mye "drittslenging") på en helt ok måte. Jeg kan ikke bedre, men jeg er prøver å lære - jeg kan ikke si jeg synes andre tar ting på en like grei måte med å komme med så mye stygge kommentarer. Dere sier jo at jeg snakker stygt om andres kosthold, men for dere er det greit å snakke "dritt" til meg fordi jeg ikke er noe flink på kommunikasjon på nett. Dobbeltmoral?!?

Det er klart at noe av kritikken skyldes at du ikke er flink til å skrive, men mesteparten av motbøren skyldes faktisk at du kommer med en masse upresise påstander om kosthold, helse og sykdom som du ikke dokumenterer og som rett og slett ikke har rot i virkeligheten. Når du diskuterer på bakgrunn av teorier du har laget selv og beskylder velbegrunnede motargumenter for være utslag for dårlig samvittighet hos diskusjonspartnerene, da må du regne med å ikke bli tatt særlig seriøst. Og hvis dette er å diskutere så godt du kan så har du ganske mye å jobbe med før det er mulig å ta deg alvorlig.

Her inne er det mange som er gode på kosthold og helse, så du kan nok lære en god del, men da må du jo være villig til å høre på hva andre mener. Og ikke minst til å åpne for at dette er stort fagfelt som du nettopp har oppdaget en bitteliten bit av.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:51   #598
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvor blir det av ugleoppskriftene?

Neket er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:52   #599
Nip

Standard

Her er vel problemet.

Ja, det er synd for sønnen din at det må være sånn. At lista du har lagt for ditt kosthold skal føre til at sønnen din får det vanskelig.

Hvordan vet du at han får det vanskelig med det?

Som sagt så spiser han rimelig vanlig kost.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:53   #600
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man trenger ikke lage pannekaker av hvetemel og sukker, men det er som regel det som blir servert

Hvordan vet du det? Er du med hjem til alle besøkene sønnen din er på? At de ikke spiser dine pannekaker uten sukker og hvetemel, er faktisk ikke bevis på at det da er det alle andre serverer. Jeg tror du trenger å jobbe endel med konklusjonene dine.

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.