Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Nip, her.
Mente jo ikke at han skal lese kostholdsbøker, men prøve å få han til å bli nyskjerrig på ny og spennende mat. Fordi jeg tror det kunne gi han mye... ikke fordi jeg ønsker at han skal vite kaloriinnhold eller noe annet.
Det handler bare om at jeg ønsker han gode matvarer, måltidshygge (det er sjelden noe problem) og heller ikke noe problem å få han til å delta i planleggingen, han bestemmer gjerne middag innimellom, men forbehold om at jeg lager det og han får heller fullkornsmakaroni med ost og grønnsaker til kveldsmat enn middag da jeg ikke spiser pasta noe særlig.
Jeg tror forsåvidt det er fint å lære om hva som er bra for kroppen jeg, uten å ha en innviklet kostholdlære - det er fint med reklamen med disse fotballspillerne, har forklart Vetle at de som er på topp i fotball antagelig har en skikkelig streng kosthold og treningsplan, fordi ett sånt talent kommer ikke av seg selv, det krever enormt mye. Jeg liker å lære Vetle så mye som mulig jeg, samme om det handler om bil, kropp, engelsk eller hva det måtte være.
Det kan jo være greit å innse at det ofte vil være mismatch i hva vi foreldre ønsker å lære ungene og tror at de vil ha glede av, og hva de faktisk er interessert i og har glede av selv.
|