Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.
Det er mulig du driter penger, men folk flest gjør ikke det og invisterer i gode dresser som er ment å holde ungen varm og tørr igjennom vinteren.
Min unge er bare 3 men han er heldigvis så oppegående at han forstår hva jeg mener om jeg ber han om ikke å skli der det ikke er snø for da blir dressen ødelagt. Det har ingenting med å hindre barns naturlige lek, det har med å sørge for at man etter endt lek fremdeles har en varm dress til ungen.
I barnehagen til minstemann får ungene beskjed om å bruke rumpeakebrett om de skal skli der det er fare for at dressen blir ødelagt....
Nei, jeg driter ikke penger, men jeg syns altså at fysisk aktivitet er positivt, SELV OM det resulterer i flenge i regnbuksa eller utslitt regndress. Vi oppfordrer også til bruk av rumpeakebrett, men i praksis er ikke det alltid så lett å gjennomføre. For eksempel fordi barnehagen ikke har NOK rumpeakebrett til alle.
Jeg syns bare helt prinsippielt at barna IKKE skal gå rundt og bekymre seg for klærne når de leker. De skal ikke ta hensyn til "huff nå blir skoene mine skitne" eller "nå blir dressen min veldig slitt" når de leker.
|