Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jo men altså. For det første er vi et godt stykke ut i sesongen, og dressene er allerede ganske slitt etter aking og klatring og sandkasselek. De er svekket. Når så ungene syns det er veldig moro å ake på et sted med for lite snø, så utsettes dressene for ekstra slitasje. Når stoffet da allerede er svekket kan det lett bli flenger.
Jeg syns det er vesensforskjell på å nekte barna å gjøre ting som utsetter dem selv eller andre for risiko, med liv og helse som innsats, og det å nekte dem å gjøre ting som kan skade KLÆRNE. Klær er i mine øyne bare ting, og klærne er der for å beskytte BARNA mot "slitasje" og skader.
(Vi pleier å si til ungene at de ikke må ake på bart fjell i bare shorts, for de skrubber seg på ryggen.... men med dress på setter vi ikke slike begrensninger.)
Det er mulig du driter penger, men folk flest gjør ikke det og invisterer i gode dresser som er ment å holde ungen varm og tørr igjennom vinteren.
Min unge er bare 3 men han er heldigvis så oppegående at han forstår hva jeg mener om jeg ber han om ikke å skli der det ikke er snø for da blir dressen ødelagt. Det har ingenting med å hindre barns naturlige lek, det har med å sørge for at man etter endt lek fremdeles har en varm dress til ungen.
I barnehagen til minstemann får ungene beskjed om å bruke rumpeakebrett om de skal skli der det er fare for at dressen blir ødelagt....
|