Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mimre 1970-tallet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 23:54   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Vibeke Sæter med ; hva kommer nå *vrir om nøkkelen* lekestue....Herlig
Colargol var også en av favorittene, pompel og pilt var skikkelig morsomme og kine i sandkassa var personlig favoritt. Dessuten husker jeg godt Kanutten og Pernille og mister Nelson.

Vi hadde bare nrk, men bestemor og bestefar hadde svensk kanal 1 og der viste de Trazan Apanson og Banarne og fem myror er fler enn fyra elefanter, jeg kjenner kaffelukta fra kjøkkenet når jeg tenker på de tv-seriene

Marius-gensere og slengbukser husker jeg også, når slengbuksene gikk av moten sydde mamma miniskjørt til meg av slengen på buksene sine.

Anita Skorgan var den store sang-heltinnen og Abba selvfølgelig, ingen over , ingen ved siden av

Pompel og Pilt var IKKE morsomme. De var skumle

Da vi flyttet til Hedmark i 1977 fikk vi svenske kanaler. Helt fantastisk!

Første genser jeg strikket var Mariusgenser. Da var jeg 13-14 år.

Jeg elsket Abba og "Thank you for the music" osv...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 02:19   #2
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Pompel og Pilt var IKKE morsomme. De var skumle

[...]

Jeg elsket Abba og "Thank you for the music" osv...

Jeg var livredd Pompel og Pilt! Kine i sandkassa? Var det Vibeke Sæter det også? Var det hun med lydene i alle bevegelsene? Jeg var møkkredd det også!

I alle disse 'mine klassekamerater' osv så skrev alle mine venninner at deres favorittband var ABBA. Jeg hadde en 7 år eldre bror som påvirket meg (les: sto bak meg og fortalte hva jeg skulle skrive) til å skrive at favorittbandet var E.L.O. Jeg kunne snaut nok uttale navnet.

Jeg er født i -72...og har MANGE av minnene som er nevnt her ja.

Gammel 30-09-09, 02:21   #3
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må jo legge til søndagsturene i min onkels stasjonsvogn. (vi hadde ikke bil, så min onkel forbarmet seg over oss..) Jeg lå på et teppe bak i bagasjedelen og leste Donald. Hva var sikkerhetsbelter?

Gammel 30-09-09, 09:54   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Kine i sandkassa? Var det Vibeke Sæter det også? Var det hun med lydene i alle bevegelsene? Jeg var møkkredd det også!

Kine i sandkassa var nok ikke Vibeke Sæter. Mulig det var en kul trønderjente? Hun hadde drømmesandkassa, fantaserer litt om den ennå faktisk! Det var elver, innsjøer, broer og veier. Hus, dyr og mennesker.
Så sang hun litt tror jeg. Skulle gjerne sett igjen, har ikke sett siden 70-tallet.

Men Vibeke var psyko som Puslingen, rar musikk mens hun føk rundt med trillebår med trekantet hjul, ristet forvirret på hodet mens det sa: THSSJ-THSSJ-THSSJ.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 01:54   #5
toddy
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2016
toddy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Kine i sandkassa var nok ikke Vibeke Sæter. Mulig det var en kul trønderjente? Hun hadde drømmesandkassa, fantaserer litt om den ennå faktisk! Det var elver, innsjøer, broer og veier. Hus, dyr og mennesker.
Så sang hun litt tror jeg. Skulle gjerne sett igjen, har ikke sett siden 70-tallet.

Men Vibeke var psyko som Puslingen, rar musikk mens hun føk rundt med trillebår med trekantet hjul, ristet forvirret på hodet mens det sa: THSSJ-THSSJ-THSSJ.

drømmesandkassa ligger på NRK sitt arkiv, Husker fra jeg bynte på skolen i 1980 så kikk jeg bare i cordbukser hovedsakelig bredstripete de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Tror ikke jeg fikk min første 501 før på ungdoms skolen. Så husker jeg det var noe vi kalte jumbo cord som jeg hadde. Av tv er det vel Alf Jeg husker best fra 80tallet

toddy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 00:47   #6
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av toddy, her.

drømmesandkassa ligger på NRK sitt arkiv, Husker fra jeg bynte på skolen i 1980 så kikk jeg bare i cordbukser hovedsakelig bredstripete de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Tror ikke jeg fikk min første 501 før på ungdoms skolen. Så husker jeg det var noe vi kalte jumbo cord som jeg hadde. Av tv er det vel Alf Jeg husker best fra 80tallet

I 1. klasse i 1977 ble jeg "forelska" i han gutten som hadde 501-bukser og Levis-genser.
En som hadde bredstripa cord og orange/brun-genser var ikke så populær i mine øyne. Tenk at man (jeg) reflekterte over klær på den måten da.

Jeg var ikke fra noe jålefamilie, men husker jo at Busnel-genser (og lue/pannebånd) var veldig in. Og ISBA-støvler. Moncler-jakke (dunjakke) og gjerne selskinnstøvler. Eller lobber. Og indianermokkasiner om sommeren, seleskjørt var toppen.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.