|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uforklarlige hendelser og presterHvis vi vurderer muligheten for at det er lureri, så er det mulig å sette i stand en serie hendelser som virker fullstendig uforklarlig for en som ikke er informert. For eksempel dette med det lokket kan være iscenesatt ved at man har to identiske lokk, det ene plasseres ute og det andre i en annen del av barnehagen. Deretter hentes det inn hvor man passer på at dere får med dere hvor det legges. Deretter fjernes det mens dere er opptatt av f.eks. den fallende tusjen. Og noen minutter senere oppdager dere det andre lokket. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Uforklarlige hendelser og prester
Det virker jo som at det bør folk inn som klarer å tenke rasjonelt og sjekke ting ordentlig bør komme til, dette er jo kjempespennende!
|
|
|
#163 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jo være at de har liggende reservepærer i en skuff eller at "Kasper" har vært på lageret og skrudd ut en pære fra adventstaken som står der! |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Leser
|
En ting som er spennende er jo at dette er ting med nogenlunde lik vekt. (En stein kan jo veie hva som helst, men jeg forsto deg slik at den var liten.)
|
|
|
#165 |
|
Den paranoide androide
Jeg fatter heller ikke hvordan selv noviser blant magikere får til det de gjør, men at det er triks og lureri (smoke and mirrors) de bedriver er det ingen tvil om.
Huff!!! Det høres forferdelig ut for både barna og de ansatte. Håper virkelig noen finner et fornuftig og ugjendrivelig svar på dette! Og at ikke folk har mer gangsyn enn at de holder seg vekke, men hva kan man forvente når man går ut offentlig med slikt? Det er jo bare nødt til å tiltrekke seg skrullinger fra fjern og nær. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Jeg tror ikke noe i noen retning. Jeg forsøker å beskrive det jeg så så godt jeg kan. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Leser
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterMinner meg forresten om en av de mer skremmende historien jeg har hørt om (skremmende fordi folk faktisk kunne ha skadet seg). Dørene i et hus "låste" seg vilkårlig, slik at man feks kunne bli stengt inn på badet. Forklaringen var at en bærevegg var underminert slik at huset beveget seg. Og til slutt raste den (bæreveggen) ut. Det er vel neppe det som skjer her i og med at bygget står på stein, men jeg kom til å tenke på historien nå mens jeg leste.
|
|
|
#168 |
|
Ja, alt det jeg så i dag var relativt lette ting. Heldigvis. Jeg hadde blitt virkelig alvorlig bekymret om tunge ting hadde falt fra taket i barnehagen der jeg har ungene mine! |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Vi har diskutert den muligheten også. Det kan jo være bevegelser i et hus selv om det står på stein. Men det forklarer jo ikke at ting tilsynelatende faller fra løse luften. Hadde de falt fra en hylle, ja, men ikke når de kommer fra taket midt på golvet. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Uforklarlige hendelser og presterOi, dette er spennende! Ikke like moro for dere involverte, men likevel. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Den paranoide androide
Sv: Uforklarlige hendelser og presterHva var forklaringen, Apple? |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Nei, ikke helt opp i taket. Jeg så gjenstandene kun fra hodehøyde på de jeg sto sammen med og til de falt i gulvet. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterEgentlig har jeg lyst til å låne meg et videokamera, sette meg i et hjørne og la de ansatte rusle rundt på gulvet der en kveld. Det må da være mulig å fange disse gjenstandene på tape slik at vi kan se hvor de kommer fra? |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Elsker gamlis- godis
Det var ikke så spennende, bare gjennomgangstrekk. Men det virket rart, for det var på en tid med mye "spøkerier" og jeg og en kollega kom inn gjennom gangen, inn en dobbeldør som alltid er åpen. Da vi står rett foran spisesalen (der mye hadde skjedd) åpner de dobbelte dørene seg av seg selv (disse var begge lukket). Kollegaen min blir skremt. Jeg opplevde det også merkelig der og da, for jeg koblet det ikke med trekk, for den døra vi kom inn først var såpass langt unna og jeg trodde de doble dørene var tyngre enn som så. Og så virket det så rart at de åpnet seg akkurat rett foran oss da vi snakket om alle spøkelsene. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Elsker gamlis- godis
Ja, det må det jo. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Mother of Dragons
|
Absolutt! Det er ingen som ikke tror på at du har opplevd det du har opplevd altså, det er bare spennende å få høre.
|
|
|
#179 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Uforklarlige hendelser og presterPå jobben min forklarte gamle dører med litt slingring i karmen, trekk fra andre dører også bankelydene man hørte på det ene toalettet (som tidligere var del av et rom for døende pasienter, moahhah). |
|
|
|
|
|
#180 |
|
maler
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterSkepsisforeningen
|
![]() |