Sv: Uforklarlige hendelser og prester
Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.
Nå får dere antakeligvis bekreftet mistanken om at alle fra denne bygda er klin gærne!
I kveld har jeg vært i barnehagen sammen med to fedre og tre ansatte. Vi gikk gjennom de ellers helt tomme barnehagelokalene og opplevde at ting kom fra løse luften og falt i golvet bak de ansatte. Spesielt bak en av de. Jeg sto der og så med egne øyne at en liten stein på et par tre cm i diameter plutselig datt fra taket. Et par minutter senere kom det en tusj. Vi gikk videre og da datt det en lyspære av typen man bruker på juletre i golvet. Når jeg bøyde meg for å ta den opp, var den så varm at jeg helt instinktivt slapp den ned igjen.
Mens vi var der, smalt et lite plastikklokk (4-5 cm i diameter) i en vaskekum og en plastpinne (leketømmerstokk) på 10-12 cm datt ned rett bak oss.
Når de ansatte gikk ut, ble det helt stille. Vi tre som var igjen (tre foreldre) gikk rundt der 10-15 minutter alene uten at noe mer skjedde.
Jeg er overhodet ikke overtroisk og jeg har hele tida sagt at dette har en naturlig forklaring. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si. Hva f... skal man tro når man med egne øyne ser at ting kommer ut av intet og detter i gulvet?!
Dette er ikke tull. Barnehagen var tom, det var bare vi som var der. Det var ingen av oss som kastet disse tingene.
Det sto også et par barnesandaler på en skobenk i gangen. Vi var to personer som sto der og snakket sammen. Jeg VET at det sto to sandaler der, men når jeg så på den samme benken 10 sekunder etterpå, var den ene skoen borte. Vi leita rundt der, men den var borte!
Jeg tror ikke det jeg selv har opplevd i kveld.
Det virker jo som at det bør folk inn som klarer å tenke rasjonelt og sjekke ting ordentlig bør komme til, dette er jo kjempespennende!
Man bør merke alle små løse ting og merke hvilke ting som kommer, hvor har de ligget, og rommet bør sjekkes før noen av de ansatte går inn i rommet. Er det ting som ramler ned fra en hylle? Har tingene måtte opp i luften for å komme over et hinder, eller kan dette forklares av lave lydbølger for eksempel som kan få ting til å dette ned fra hyller, i hvert fall runde ting som penner og slikt, sånn at de kan ha rullet ned fra hyllen?
Det er jo mange forklaringer, og siden det er såpass mange som har sett det så øker det jo sjansen for at man kan finne en helt klar forklaring. Man har hatt eksempler på gruppehallusinasjoner også, men det høres ikke ut som det er der man må starte.
Sandalhistorien er sånn som man opplever hver dag dessverre, minnet er for usikkert til at den delen er noe som er sjokkerende.
Men så du ting komme svevende, eller var det runde ting som ramlet ned fra en hylle?
Det er ikke så lett å få sanne vitnesbyrd, de fleste har en mening som gjør at de enten overdriver hvor rart det hele er, dvs husker at ting har svevet når de har falt, eller underdriver fordi de mener at det har en svært åpenbar rasjonell forklaring.