Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uforklarlige hendelser og prester

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 22:49   #141
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uforklarlige hendelser og prester

Swamp gas?

Gammel 14-06-10, 22:49   #142
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor gammel var denne ene ansatte det "dreide seg mest om" ?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:51   #143
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det regner ting? Fra taket?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:52   #144
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nøyaktig hva skjer? Kommer det ned fra taket eller materialiserer det seg i løse luften? Altså hvor var tusjen før den falt?

Gammel 14-06-10, 22:54   #145
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Den høres litt ut som en "moroklump", ja.

Gammel 14-06-10, 22:55   #146
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ble dere forresten oppmerksomme på de barnesandalene? Så dere det selv eller var det de ansatte som påpekte det?

*ja jeg er skeptiker, jeg vet*.

Gammel 14-06-10, 22:57   #147
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er flere ansatte som er utsatt. Alle merker det mer eller mindre, men spesielt et par tre som merker mer enn andre. De er i ulik alder. En i 20-årene, og et par litt eldre.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:59   #148
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Når de ansatte gikk ut, ble det helt stille. Vi tre som var igjen (tre foreldre) gikk rundt der 10-15 minutter alene uten at noe mer skjedde.

I forhold til polergeist fenomenet stemmer dette. Da er det ofte slik at det utløses av spesielle personer.

Gammel 14-06-10, 23:00   #149
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, nøyaktig hva skjer? Kommer det ned fra taket eller materialiserer det seg i løse luften? Altså hvor var tusjen før den falt?

Hadde jeg visst det!

Jeg sto på gulvet i et rom med flere meters takhøyde og innvendig skråtak. Plutselig datt tusjen ned på gulvet. Jeg så den først når den passerte en av de ansatte i hodehøyde. Hvor den var før det skjedde, vet jeg ikke.

Plastlokket som datt ned, fant en av de ansatte på utelekeplassen noen minutter før. Jeg så med egne øyne at hun la det fra seg på en hylle på kjøkkenet. 5-6 minutter etterpå falt det i gulvet i et rom i andre enden av barnehagen. Det var det samme lokket. Det sto et navn på det, så jeg vet det var det samme.

Jeg vil veldig gjerne ha en logisk, forståelig forklaring på dette, men jeg ser den ikke. Det eneste jeg ser, er at det ikke var noen av de ansatte som tullet med oss.

Gammel 14-06-10, 23:02   #150
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen som på noe vis kan ha kastet det opp i lufta?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 23:03   #151
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Hvordan ble dere forresten oppmerksomme på de barnesandalene? Så dere det selv eller var det de ansatte som påpekte det?

*ja jeg er skeptiker, jeg vet*.

Jeg så de selv. En av mine døtre har lignende sko, så jeg tenkte først at det var hennes. Det var vel først og fremst derfor jeg la merke til sandalene. De sto alene på en skobenk (sånn som ungene sitter på når de får hjelp med skoene). Det var bare det ene skoparet der. Og noen sekunder etterpå var det altså bare en sko der. Vi var da mutters alene i barnehagen og både jeg og den andre sto flere meter unna.

Jeg er også skeptiker og har aldri trodd på slikt. Jeg tror det ikke nå heller. Men jeg så det jo....!

Gammel 14-06-10, 23:03   #152
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Altså du så ikke bare at det falt ned (ren tyngdekraft), men også at ting beveget seg mer horisontalt gjennom luften åpenbart uten at noen kastet dem? Seriøst, dere må filme hva som skjer så man får analysert det etterpå.

Gammel 14-06-10, 23:04   #153
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ingen som på noe vis kan ha kastet det opp i lufta?

Nei.

Gammel 14-06-10, 23:06   #154
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Fascinerende, Lhi-My, skulle veldig veldig gjerne vært der og sett det selv!

Dere burde ta for dere de ansatte én for én og sperre de andre inne på et rom med låste dører. På den måten kan dere være sikre på at det gjelder flere ansatte og at det ikke bare er en som er usedvanlig fingernem og har satt igang tidenes practical joke... :superskeptisk:

Og ja, her bør ekspertisen inn (og da tenker jeg naturvitenskapelig ekspertise, ikke det lokale utvalget av synske og spådamer) for å finne ut hva i all verden det er som foregår. Det skulle ikke overraske meg om fenomenet da forsvant like fort som det dukket opp.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 23:06   #155
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Altså du så ikke bare at det falt ned (ren tyngdekraft), men også at ting beveget seg mer horisontalt gjennom luften åpenbart uten at noen kastet dem? Seriøst, dere må filme hva som skjer så man får analysert det etterpå.

De tingene jeg så, datt ned. Jeg så ikke at de beveget seg horisontalt. Det kan gjerne være tyngdekraften, men hvor pokker kom de fra? Det detter ikke tusjer og steiner fra et tak som ingen har tilgang til uten en flere meter høy stige. Ikke er det loft der heller.

Og hvorfor var lyspæren så varm? Det finnes ikke slike lyspærer i bruk i barnehagen nå. Dette var en pære av den typen som stort sett bare brukes på juletrebelysning og i adventstaker o.l.

Gammel 14-06-10, 23:07   #156
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Tror den riktige ekspertisen hadde vært en magiker. Altså av typen som gjør lure triks selv, og dermed kan klare å avsløre andre.

Gammel 14-06-10, 23:09   #157
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

De tingene jeg så, datt ned. Jeg så ikke at de beveget seg horisontalt. Det kan gjerne være tyngdekraften, men hvor pokker kom de fra? Det detter ikke tusjer og steiner fra et tak som ingen har tilgang til uten en flere meter høy stige. Ikke er det loft der heller.

Og hvorfor var lyspæren så varm? Det finnes ikke slike lyspærer i bruk i barnehagen nå. Dette var en pære av den typen som stort sett bare brukes på juletrebelysning og i adventstaker o.l.

Akkurat dette får meg til å tenke at her er det noen som tuller med dere. På den ene eller den andre måten. Som du sier, slike pærer kommer ikke fra noe sted i barnehagen slik den er nå. Ergo er den plantet.

Gammel 14-06-10, 23:11   #158
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Fascinerende, Lhi-My, skulle veldig veldig gjerne vært der og sett det selv!

Dere burde ta for dere de ansatte én for én og sperre de andre inne på et rom med låste dører. På den måten kan dere være sikre på at det gjelder flere ansatte og at det ikke bare er en som er usedvanlig fingernem og har satt igang tidenes practical joke... :superskeptisk:

Og ja, her bør ekspertisen inn (og da tenker jeg naturvitenskapelig ekspertise, ikke det lokale utvalget av synske og spådamer) for å finne ut hva i all verden det er som foregår. Det skulle ikke overraske meg om fenomenet da forsvant like fort som det dukket opp.

Hvis dette er en practical joke, har vi i så fall en person i barnehagen vår som kaster bort et stort talent! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det kan være mulig å få til dette. Men jeg kan jo ikke skjønne hvordan det kan skje ellers heller.

Jeg tror alle i barnehagen (og kommunen forøvrig) hadde jublet vilt og hemningsløst om noen hadde løst dette. Dette er en enorm belastning for de ansatte. Ikke nok med at de opplever ting de ikke skjønner noe av, men de drites også ut både i lokalmiljøet og i mediene. De er på sammenbruddets rand.

Jeg er forøvrig enda mer overbevist om at det var feil av kommunen å gå ut offentlig med dette. Belastningen på de ansatte blir alt for stor slik situasjonen er. De har måttet hive ut fremmede folk fra barnehagen i dag. Folk kommer inn i barnehagen mens ungene er tilstede og spør om å få se spøkelsene. Maken til idioter!

Gammel 14-06-10, 23:11   #159
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tror den riktige ekspertisen hadde vært en magiker. Altså av typen som gjør lure triks selv, og dermed kan klare å avsløre andre.

Det er helt sant. Det viser seg veldig ofte når det er folk som skaper "overnaturlige" (liker ikke det ordet, er det folk som gjør det er det jo veldig naturlig, spør du meg) fenomener, blir dette lettere avslørt av tryllekunstnere, folk som lager teaterkulisser etc enn vitenskapsfolk. Faktisk har det vært gjort undersøkelser som viser at jo høyere IQ folk har jo lettere er de å lure, teorien bak er at dette er mennesker som har lett for å "catche" ting, og hvis de ikke gjør det er det lettere å tro på det overnaturlige enn at man selv ikke forstår alt.

Gammel 14-06-10, 23:12   #160
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah, makan til idioter! Noen burde få fyken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.