|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Typiske middager vi hadde på 80 tallet: |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Terteskjell. Serveres fremdeles regelmessig på norske sykehus.
|
|
|
#104 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være "flinkt" å skille på helgemat og hverdagsmat, og hva er det som egentlig er hverdagsmat og hva er det som er helgemat? Er grillet kylling helgemat? Fylt pita? Og hva er hverdagsmat? Seifilet med poteter og kanskje en rømmeklatt? Her skiller vi fint lite mellom helgemat og hverdagsmat, middag er middag og vi lager det vi har lyst på (og som er sunt eller delvis sunt, selvsagt) hele uka. Men søndagene er forbeholdt tradisjonsmat da, det synes jeg er litt koselig.
|
|
|
#105 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Jeg syns det er litt staselig å gjøre ekstra stas på søndagene eller lørdagene eller alle mulig merkedager man kommer på, eller hva det nå måtte være.
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Joda, jeg ser den altså. Var bare det med "flink" jeg syntes var rart. Dessuten liker jeg å lage litt stas til hverdags også. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Jojo, jeg kan være enig i det egentlig ... Vi har det jo sånn på søndagene, da er det tradisjonsmat med dessert. Så egentlig er vi jo der vi også, på en måte. Men jeg kan like gjerne ha pizza eller lasagne på en tirsdag, mens noen mener det kun er "helgemat". Vi har ikke sånne "regler", egentlig.
|
|
|
#109 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Ah... jeg har jo helt glemt at jeg er komt til fp! Sist redigert av ItsOnlyMe : 07-06-10 kl 22:04. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Passiv
|
Jeg husker jeg fikk mixmaster i julegave da jeg var ca. 7 eller noe, og selv om jeg haaatet eggedosis, så trasset jeg meg til å få lage eggedosis med det nye vidunderet mitt. Det var jo stort sett det eneste det gikk an å lage. Jeg fikk klar beskjed om at ja, jeg kunne lage eggedosis, men måtte spise opp om det så var det siste jeg gjorde. |
|
|
|
#112 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Jeg tør å si det: Jeg ELSKER eggedosis, særlig med rips eller litt kakao oppi. Det vil ikke si at jeg spiser det oftere enn kanskje 1 gang hver 3.år eller noe, men jeg synes det er godt
|
|
|
|
#113 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Jeg syns opptil flere av "yæk"-tingene her er godt fortsatt.
|
|
|
#115 |
|
Superbasinella
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
trøtt
|
Gelepulver husker jeg, ja. Blandet med sukker, namnam.
|
|
|
#117 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
søsteren til en veninne av meg puttet like deler kakao, melis og melk i en kopp, rerte halvveis sammen og spiste med skje, med klumper av uutrørt melis og kakaopulver og det hele
|
|
|
#118 |
|
Textrovert
|
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 20101980, ja.
|
|
|
#119 |
|
This is normal!
|
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Blodklubb og blodpannekaker. Fy filler'n så glad jeg er for at jeg aldri trenger å spise det igjen.
|
|
|
|
#120 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010Divine: Grøtpinn?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|