Sv: Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Det hadde vært veldig interessant å se hvor mange livstruende syke Snåsamannen greier å helbrede, jeg gjetter på at Snåsamannen fort ville blitt mer interessant for vitenskapen om han hadde hatt slike evner.
Det er forholdsvis uinteressant med gjetning om skeive hornhinner og varme hender på plager som leger ikke engang fant før de ble healet bort. 
Jeg tror som Teofelia at mannen har spesielle evner på det mellommenneskelige plan, men det er et langt steg derfra og til å ha evner til å befri noen fra sykdommer. Så nei- jeg tror ikke.
De intervjuet jo legen som bor på samme sted, og som blant annet hadde blitt frisk av en sykdom ved hjep av Snåsamannen. Mener det var noe i øret eller noe sånt. Men han hadde iallefall gitt opp å bli frisk. Og han sa jo selv at han ikke aner hvordan slike ting kan skje, men at han hadde sett for mye til å ikke kunne tro det gikk an. En god del av hans syke pasienter hadde blitt frisk av Joralf.
Samtidig har, som jeg har forstått, Joralf hele tiden oppfordret folk som har alvorlige sykdommer til å oppsøke lege, ta medisinene de skal ta etc. Han har aldri jobbet mot sykehus og leger.
Jeg vet også av enkelte som har vært hos han, og blitt bedre/frisk. Jeg har selv vurdert dra for å få hjelp med nakke/hode problematikke min, men nå føler jeg det er litt "sent", for han får jo ekstremt mange henvendelser.
Jeg har prøvd utrooolig mye for min nakke/hodeproblematikk, og jeg har hatt troen hver gang. Men blitt like skuffet. Så min tro og psyke har enda ikke hjulpet meg, selv om jeg også har valgt alternative veier.
Jeg kan ikke skjønne hvorfor han skal bruke så utrolig mye tid og krefter på dette, for det har han jo gjort, uten å få noe igjen for det økonomisk, om det ikke skulle være for at han vil hjelpe folk. Og at han kan det. Han har viet sitt liv til dette, uten å i grunn få noe igjen. Og det synes jeg er stort, iallefall større enn å være spåkone i Dagbladet og ta 40 kr minuttet.