Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er dette ironi?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-25, 10:44   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ironi?

Jeg er jo en halv generasjon eldre enn mange andre her, og moren min var i jobb. Så den fortellingen om at mor var hjemme, er faktisk 50 - 60 år gammel. I hvert fall i Oslo, der jeg er fra, jobbet de aller fleste mødrene også.

Jeg fødte både på 80-tallet og i 2002, og permisjonen var jo kortere da enn nå. på 80-tallet jobbet jeg som dagmamma og studerte med lite barn (og det var VANSKELIG å få barnehageplass, eldste fikk først da hun var 4, vi brukte dagmamma) - i 2002 begynte jeg å jobbe igjen etter 8 måneder. Da fikk jeg barnehageplass som rekruttering til ny jobb.

Jeg synes innlegget var litt dust, og ble provosert. Hun skyter i alle retninger - mot barnehagen som ikke har lært ungene hennes skills hun ønsker de hadde, og mot besteforeldre og andre slektninger som visstnok har lovt å stille opp, men som tydeligvis ikke er med på ferien hennes.

Vi har alltid syntes ferie med ungene var fint. Vi har prøvd å begrense aktiviteter som badeland og parker til noen få dager, og lagt inn roligere greier i mesteparten av ferien - rett og slett fordi vi voksne ikke digger lange køer og hylende barn, og fordi vi i løpet av karrieren som firebarnsforeldre, har lært at en lang dag i feks Dyreparken, like gjerne kan ende i hyl, frustrasjon og overstimulering, som gøy og gode minner.
Krabbefiske, skogsturer med bærplukk og bading på strand i stedet for badeland har ofte vært veldig fint og dessuten adskillig billigere enn parker og badeland og sånn.

Hvis hun er ironisk, klarer jeg ikke å fange det opp.

Og vi var i Frankrike en uke da vi drev bleieavvenning for pøbelprinsessen - og det er virkelig en hel verden av kule, morsomme, lekre og bohemske toaletter langs veier og i serveringssteder i Frankrike. Jeg vurderte a lage en coffeetable-bok med gøyale doer etter den turen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.