Sv: Er dette ironi?
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Sett med ekstremt vennlige brilleglass kan det muligens leses som et "vi trenger flere ressurser og høyere bemanning i barnehagen"-innlegg, og det er jo evig sant. Dog et veldig spesielt virkemiddel å bruke "fordi noen andre må lære barna mine å stå i kø og dotrening" som hovedargumentasjon.
Håper ikke ungene hennes leser det når de blir eldre, og håper også hun er en bedre markedsfører i jobben sin enn i kronikkutgave.
Mye av utfordringen her ligger jo i at barnehagen i verste fall direkte motarbeider. F.eks. opplevde jeg, da min første selv ønsket å slutte med bleier i løpet av en langhelg i mai, at barnehagen var veldig negative til det fordi det var for mye jobb for dem. De hadde ikke mulighet til å følge ham på potta og det var upraktisk med uhell. Og konsekvensene av dette er jo at barn bruker bleier mye lenger enn nødvendig. Når barnehagen er en nødvendighet, er det problematisk at vi ikke sørger for nok ressurser til at de kan få til sånne ting.
Med lillesøsteren hadde jeg lært og utsatte pottetreningen til sommerferien. Men selv da vi kom tilbake fra ferie og hun hadde vært en måned uten bleier, ble det gruffet i barnehagen.
Det er jo ikke uvanlig at det er én voksen alene med barna på avdelingen, og den voksne kan jo ikke gå fra de andre for å følge ett barn på do.
|