Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-21, 13:31   #11
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Enig (jeg er ikke lærer altså)
Det er arbeidsgiversiden som er umusikalsk, og som har mulighet til å redde restene av skoleåret med å gi lærerne noe annet enn lønnsnedgang. Det er to parter i et lønnsoppgjør, men alltid er det de som må streike som stilles til ansvar.

Enig. Streik er ikke arbeidstakers "skyld" alene, og altfor ofte usynliggjøres det i media. Bønder, sykepleiere og lærere bør løftes i dette oppgjøret, og jeg skjønner godt raseriet og streikeviljen. Jeg er selv i fare for streik siden forbundet mitt har brutt (Staten, verken sykepleier, lærer eller bonde), men jeg er mer enn villig til å la de ovennevnte yrkesgruppene få prioritet i årets lønnsoppgjør.

Kanutte er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.