Sv: Reise til Trump-land?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Men hva så? Da kan man reise til et sted som er nærmere da. Eller droppe ferien.
Når det ene settet besteforeldre til ungene bor på Vestlandet og vi i Tromsø er det ikke så fryktelig lett å reise til et sted nærmere, altså. Tog er som kjent heller ikke noe særlig til alternativ når man bor i Nord-Norge, om man ikke vil bruke halve ferien på å reise; det hjelper ikke å ha fem uker ferie når de færreste kan ta dem ut sammenhengende, men må forholde seg til at det gjerne er tre uker man har til rådighet på sommeren.
For all del, jeg skal gjerne innrømme at jeg reiser "unødvendig" med fly, og bør revurdere flybruken i mange tilfeller, men jeg er litt lei av at alle disse diskusjonene der det så eplekjekt hevdes at det er bare å ta tog/reise til et sted nærmere/hva har du - det er ikke sånn at alle bor på tjukkeste Østlandet med dertil hørende transportmuligheter. Og ja, selvsagt kan (og bør!) man diskutere på et generelt grunnlag, men den norske geografien er nå som den er, så det er faktisk ganske mange som ikke har særlig med alternativer til fly, så "det er bare å..." oppleves som en kraftig forenkling i det virkelige liv.