Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?
Vi inviterte bare de aller nærmeste til uformelt bryllup og det innebar to nesten ukjente partnere. Selv om vi bare hadde de nærmeste opplevde vi ikke settingen som intim og privat. Partnerne var nye partnere til noen veldig nære. Å utelate dem ville vært uaktuelt. Hadde de valgt å ikke komme hadde det selvsagt vært helt greit.
Jeg er nok ikke vant til tanken om at bryllup, store bursdager og begravelser er veldig intimt og privat. I alle fall ikke mer intimt enn at partnere til gode venner og nære slektninger har en plass der.
Jeg har vært invitert uten partner i bryllup til barndomsvenn en gang. Da følte jeg meg ganske utenfor faktisk selv om jeg kjente mange av de andre. De andre kom som par og begge var der kjent av brudeparet. Brudeparet kjente ikke mannen min.
I selskaper hvor jeg er med mannen føler jeg ikke at jeg tramper inn i noe privat. Det blir mer introduksjon til noen han er glad i og det betyr noe for meg. I minnesamvær til hans grandtanter og sånt var jeg ukjent for de fleste, men håper ikke de tenkte at jeg ikke hadde noe der å gjøre. For min del var det fint å bli kjent.
|