|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#11 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolevesker til 11000
Ja, det kan man, og det er også helt i tråd med argumentasjonen til Fløyel slik jeg ser det. Jeg er helt sikker på at en foresatt som sier til sitt barn "det er greit at du vil ha den jakka der, men da får du sannelig spare til den selv for vi foreldrene synes dette er alt for dyrt" også med stor sannsynlighet vil kunne finne på å si at "men har du tenkt på hvor mye annet du også kan få for disse pengene dine, om du disponerer annerledes?".
Nesten alle voksne mennesker er vel enig i at det overhodet ikke er nødvendig å betale 7000 kroner for en jakke. Jeg tenker at det er ikke det som er poenget her i det hele tatt. Vi har vel alle vært ung og hatt et sterkt ønske om å et spesielt dyrt klesplagg eller dupeditt, og har identifisert dette bl.a. mot å være "en del av gjengen". Det er nå en gang sånn at i en periode så er slike overfladiske ting viktig, og jeg sier ikke at man for enhver pris skal etterkomme slike ønsker på det grunnlaget, men innimellom synes jeg faktisk det er helt greit å kunne gi sin unge håpefulle et eller annet som er helt unødvendig og litt for dyrt som gave. På samme måte som jeg selv unner meg en hudkrem innimellom som er alt for dyr enda jeg vet at jeg kan få like bra produkter rimeligere.
![]() Sist redigert av Njulaif : 27-02-13 kl 09:19. Årsak: Rettet opp litt skrivefeil og la til litt siden det viste seg at jeg ikke helt var ferdig. ;) |
![]() |
![]() |
|
|