Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Men til øst/vest-diskusjonen: Jeg er enig med Lisa at medias svartmaling av østkanten, som område er trist og ensformig, med enkelte lyspunkter. Samtidig så syns jeg at det her inne, på FP, har utviklet seg en skikkelig ukultur der det er helt ok å bruke forferdelig nedlatende karakteristikker på folk fra et helt område. Tenk dere motsatsen av #herregud, jeg er glad jeg ikke bor i et område med så mange snobber/overlegne folk/materialister/blonde trophy wifes med silikon og botox/etcetc". Tenk om jeg skulle sagt "nei, det er sikkert mye fint østover, altså, men herregud, jeg kunne bare ikke bodd i et områrde der det er så tett mellom harry, røykende tjukkaser, altså!".
Jeg er helt enig i at de offentlig uttalte fordommene rammer vestkanten mest, mens det er mer systemfordommer som rammer østkanten. Og det gjør jo noe med en, å alltd få høre at andre ikke kunne tenke seg å bo der, at skolene aldri har mulighet til å ha noe tilbud utover standarden, det er der alle rus/psykiatri/asylinstitusjoner blir lagt osv. Og jeg tror nok at vestkantens fordommer mot østkanten får større spillerom i lukkede rom, de er bare godt nok oppdratt til å ikke si det offentlig.
Jada, jeg vet at dette er generaliseringer, begge veier, I might add.