Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-13, 21:36   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Men det er jo ikke noe nytt. En Monclerjakke på 80-tallet var ikke billig, tatt datidens inntekter i betraktning(og den er iallefall ikke billig nå heller).
Jeg tror ikke "ungdommen nå til dags" er mer bortskjemte enn vi var back in the days. Jeg tror ikke de blir "luksusfellegenerasjonen" på grunn av sin tilgang på Canada Goose.
Den eneste forskjellen på da og nå jeg kan tenke meg, er i grunn at flere foreldre faktisk har anledning til å kjøpe sånt til ungene sine i dag. Derfor er det kanskje flere i den alderen å se med slikt utstyr.

Jeg snakket om det med foreldrene mine i går. Det med leker, mengder, "merkeklær" til barn etc. Som pappa sa: Dagens foreldre venter lengre med å etablere seg og har langt bedre økonomi enn småbarnsforeldre hadde da jeg var liten. Der vi stort sett kan, om vi vil, oppfylle barnas ønsker, måtte de prioritere helt annerledes. De sparte til nytt vintertøy til oss, vi kjøper når vi trenger det.
Når veldig mange av oss er i den gunstige økonomiske situasjonen allerede fra barna er små av, er det jo ikke så rart om barnas forbruk og ønsker reflekterer dette etter hvert som de vokser opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.