Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Jeg driver ikke med askese her, men en viss grad av behovsutsettelse er det definitivt. Og for meg som egentlig ikke bryr meg så mye om sko er det selvsagt at dette kommer på lista over ting jeg helt klart kan holde på et minimum.
Jeg er enig med deg her. Eller, jeg bryr meg om sko, men da at de skal være behagelige, presentable og egnet til formålet. Jeg mangler åpenbart et sko-shoppe-gen som mange damer ser ut til å være utstyrt med. Men økonomisko er altså likevel ikke løsningen for meg. Jeg vil ha sko som varer i mange år, så da kjøper jeg "robuste" sko i skikkelige materialer fra anerkjente merker fordi jeg tror det lønner seg i lengden. Jeg har f.eks et par fem år gamle goretex joggesko fra Ecco som det fortsatt er mye bruk igjen i. Jeg har et par pumps med lav hæl fra Camper som jeg har brukt både på jobb, ferier og til fritidsbruk i 6-7 år, og som fortsatt er presentable nok til jobb-bruk. Jeg har akkurat kjøpt et par flate Vagabond som jeg regner med jeg skal ha tilsvarende lenge fordi jeg har god erfaring med merket. Men det er klart, jeg bruker jo også tid og penger på vedlikehold av sko for å oppnå dette.
|