Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 00:39   #20
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Noen av svarene i tråden til Mave overrasket meg litt. Jeg kan til en viss grad skjønne at man ikke handler hos billigkjeder fordi man er usikker på hva slags kvalitet man får. Men å la være å handle f.eks hos Økonomisko fordi navnet gir det en "annenrangs" følelse? Den skjønte jeg ikke helt.
Det høres nesten litt snobbete ut i mine ører, og er en veldig fremmed tankegang for meg, som alltid har vært nødt til å tenke økonomi først og fremst.
Er det gjengs holdning at man ikke handler hos billigkjedene fordi det er lavstatus?

Det er vel en annen grunn og. F.eks lavere pris vitner om større drift og lavere bunnlinje. I ytterste konsekvens uetiske arbeidsforhold der klærne/skoene produseres. Etisk handel med konfeksjon er vel på det nærmeste umulig via kjeder uansett pris da, men de siste åra er pendelen snudd med mer og mer fokus på uavhengige butikker, ofte med revitalisert produksjon lokalt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.