Sv: Barnedåp - reality check
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Jeg har ikke gjort opp en mening om deg som forelder. Jeg har bare undret meg over elever som ikke har noen som helst utholdenhet i forhold til å gjøre "kjedelige" ting. Med foreldre som bevisst holder barn borte fra alt som kan være kjedelig, fikk jeg en forklaring som sikkert passer på noen av tilfellene. Rett og slett opplysende, ettersom jeg faktisk aldri har møtt noen i min omgangskrets med denne holdningen til barneoppdragelse og deltakelse på normale familiesammenkomster.
Men neida, du drar ingen konklusjoner!
Det var ikke sånn at kjedsommelighet var et hovedargument, for meg heller, og det er langt i fra sånn at ungene her slipper å være med på alt som er kjedelig.
For DEG er dåp en viktig hendelse, som du kanskje har et personlig forhold til, for MEG, som er ateist, er det en seremoni som, forhåpentlig men langt fra alltid, er viktig og betyr noe for foreldrene til barnet som skal døpes.
Det KAN hende det har noe med hva vi synes er viktig, og ikke minst hva vi synes er viktig at barna er med på.