Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Nok en gang - hvis du leste hva jeg skrev, så skrev jeg at jeg håpet dere ville "vurdere" å "undersøke om dere vil støtte Amnesty." Fordi det omhandlet noe av det samme - vold mot kvinner. Fordi det er litt mer forpliktende samtidig som det sannsynligvis kan skape litt mer forskjell i verden enn akkurat det å droppe Coca Cola i et par uker. Jeg forstår ikke hvilken credit det er du vil ha? Prøver du å si at majoriteten her på FP er Amnesty-tilhengere? Prøver du å si at dere støtter vold mot kvinner på andre fronter, og at min oppfordring var å sparke inn vidåpne dører?
Såvidt jeg har forstått får ofte Amnesty mange nye medlemmer når det går historier i media om ting der de er tungt inne. For eksempel når det gjelder steining av kvinner. Mange finner da ut at det kanskje er på tide å melde seg inn. De trenger det lille sparket bak. Jeg hadde ingen flere baktanker enn akkurat det - at Amnesty skulle få flere medlemmer.
Det er jo settingen du sier det i, jeg reagerer på, ikke selve budskapet. En oppfordring om å støtte Amnesty er veldig bra, men det blir litt feil for meg når du sier det i samme åndedrag som du også snakker om hvite kvinner og hvor lett det er å sympatisere med de, og hvor urettferdig det er at andre ikke får samme mediedekning. Det er som jeg sa innledningsvis bra å snakke andres sak, men husk at det er mulig å ha to tanker i hode på samme tid.