|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?
Jeg syns det er bedre å snu det. Dvs. at det er synd de som ikke har like gode ressurser ikke får oppmerksomhet. Jeg syns det er rart at man tenker negativt om de som får oppmerksomhet, i stedet for å jobbe for at de som ikke får det, også kan komme frem i lyset.
|
|
|
#122 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt poeng, det der. Men det ble jo slått opp i norske medier fordi mannen var norsk. Og slik er det jo. Vi tiltrekkes av det som er nært hjemme. "Ingen" bryr seg om at det sulter ihjel folk hver eneste dag. Men la én soldat bli drept i Afghanistan, og avisene går seg varme.
|
|
|
#123 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Bare bli oppgitt, det er helt greit! Og det forandrer ikke så mye at du er positiv til boikotten. Jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å linke til Amnesty, og oppfordrer oss om å for guds skyld engasjere oss i andre ting enn bare hvite drepte kvinner. Gi oss litt mer credit, er du snill!
|
|
|
#124 |
|
ihuga feminist
Nok en gang - hvis du leste hva jeg skrev, så skrev jeg at jeg håpet dere ville "vurdere" å "undersøke om dere vil støtte Amnesty." Fordi det omhandlet noe av det samme - vold mot kvinner. Fordi det er litt mer forpliktende samtidig som det sannsynligvis kan skape litt mer forskjell i verden enn akkurat det å droppe Coca Cola i et par uker. Jeg forstår ikke hvilken credit det er du vil ha? Prøver du å si at majoriteten her på FP er Amnesty-tilhengere? Prøver du å si at dere støtter vold mot kvinner på andre fronter, og at min oppfordring var å sparke inn vidåpne dører?
|
|
|
#125 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med dette |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Ringskrømt
|
Det er jo settingen du sier det i, jeg reagerer på, ikke selve budskapet. En oppfordring om å støtte Amnesty er veldig bra, men det blir litt feil for meg når du sier det i samme åndedrag som du også snakker om hvite kvinner og hvor lett det er å sympatisere med de, og hvor urettferdig det er at andre ikke får samme mediedekning. Det er som jeg sa innledningsvis bra å snakke andres sak, men husk at det er mulig å ha to tanker i hode på samme tid.
|
|
|
#127 |
|
ihuga feminist
Nå må jeg bare le, Skremmern.
|
|
|
#128 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg ser at det blir helt meningsløst å diskutere videre med deg, Lille meg. Så bruk hersketeknikkene dine på noen andre, for latteren, oppgittheten og kneggingen din imponerer hvert fall ikke meg.
|
|
|
#129 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg finner ikke noen Boikott-side på FB. Noen som har en link?
|
|
|
#130 |
|
Sånn passe sane
|
Boikotten består vel i å ikke kjøpe Colaprodukter.
|
|
|
#131 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Joda, men jeg tror man gjør en del om man melder seg inn i nevnte gruppe på fb også og på den måten skaper mer blest om saken.
|
|
|
#132 |
|
Passiv
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg er helt for å støtte Amnesty. Men jeg skjønner ikke poenget med å trekke på skuldrene over Martinedrapet likevel. Det er faktisk også en ung kvinne som ble drept nådeløst. Det er ikke mer høyverdig å drepes om man er mørk heller. Det er like leit uansett hvem man er om man blir myrdet. Og det er like kjipt uansett hvem offeret var når en drapsmann går fri uten å stilles for retten. |
|
|
|
#133 |
|
Ringskrømt
|
Nemlig! Jeg ble så irritert over innlegget til Lille Meg at jeg klarte ikke å utdype videre, jeg trodde jeg skrev tydelig hva jeg mente i innlegg 128, men der tok jeg visst feil.
|
|
|
#134 |
|
Metallica!!
|
Du skrev veldig tydelig hva du mente, men les andre diskusjoner med Lille meg så ser du at det ikke er noe nytt i måten å "argumentere" og diskutere på.
|
|
|
#135 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med tanke på at hvis du sitter tilkoblet Internett hjemmefra vil jeg vel nesten tro at det er godt over 90 prosent sjanse at det er ved hjelp av produkter hvor Israel er med på produksjonen.
|
|
|
#136 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Det er jo allerede en stund siden Daimler (Mercedesprodusenten) har brutt med Abdulhak, og det ser ut til at Martinesaken var dråpen: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...r-3368653.html
|
|
|
#137 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser den og modererer meg til at vi forsøker å ikke kjøpe produkter fra Israel, og at jeg skal undersøke nærmere både bredbåndsleveranse og PC-typer ved evt fremtidige kjøp.
|
|
|
#138 |
|
Ringskrømt
|
Takk! Greit å vite hvor mange kalorier jeg skal gidde å bidra med neste gang.
|
|
|
#139 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Det er en liten ting som jeg tenker litt på i forbindelse med at man skal forsøke å få endret farens forbindelser.
|
|
|
#140 |
|
ihuga feminist
Det er klart at det blir vanskelig å diskutere med meg når du tillegger meg meninger jeg verken har eller har gitt uttrykk for, og at jeg er så frekk at jeg påpeker dette.
|
![]() |
|
|