Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 11:39   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

I en vaksinasjonsdiskusjon som denne er det ikke interessant om man valgte å ikke vaksinere fordi barnet ikke tåler vaksinen. Vi vet det finnes barn som ikke kan vaksineres på grunn av allergi og denslags, og det er jo nettopp dem vi ønsker å beskytte. Det som blir sagt her er jo at friske barn bør vaksineres slik at barn som ditt og Kråkas, som ikke tåler å få vaksinen, blir beskyttet. Er det noe å bli fornærmet over?

Opprinnelig lagt inn av Lykken

Det har vært poengtert her mange nok ganger at de som ikke kan ta alle vaksiner pga helsemessige årsaker ikke inngår i diskusjonen, det er ikke relevant. Det er absolutt ingen som påstår at disse bør ta vaksiner.

Men saken er jo den at hadde ikke jeg understreket for helsesøster og lege at min datter ikke skulle ha påfyllingsvaksinen ved 12 mnd - ville legen og helsesøster - til tross for reaksjonen hun fikk - gitt henne vaksinen. Jeg syns at reaksjonen til Vesla var skremmende, og ble betenkt. Og enda mer betenkt ble jeg når jeg snakket med leger som bagatelliserer og bortforklarer reaksjonen hennes, og legger bedrevitende til viktigheten av vaksiner og NÅR jeg da ville at hun skulle ha påfyllingsvaksinen.

Så her var det svært nyttig å sette seg litt inn i vaksinenes bivirkninger og forekomst av disse. Og nødvendigheten av den enkelte vaksine. Prevnar, for eksempel. Som man lenge var usikker på om skulle være endel av vaksinasjonsprogrammet. Det er trolig den hun har reagert på. Så finner jeg mye informasjon om andre som også har reagert kraftig på vaksinen - og om dødsfall (USA) direkte knyttet til vaksinen.

Derfor er det interessant i denne debatten at jeg (og flere) har erfart at en sunn skepsis til vaksiner ikke er så dumt. Man vet at et barn kan bli dårlig av en vaksine, selv om det stort sett er kortvarig og forbigående. Jeg visste ikke at min datter skulle bli så syk. En sunn skepsis betyr ikke nødvendigvis at man er totalmotstander av vaksiner, likevel respekterer jeg Tuttas valg om å la være å vaksinere sine barn, da det ser ut til at hun har satt seg nøye inn i alternativene (også den medisinteoretiske) og tiltak om barna skulle bli syke.

Amelie er ikke aktiv  

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.