Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syn på barnehageansatte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 21:31   #1
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syn på barnehageansatte

Forleden hadde jeg en litt "interessant" samtale med en av de ansatte i barnehagen til lille P i hentesituasjonen. H*n kunne blandt annet fortelle meg at h*n hadde opplevd og blitt spurt av noen foreldre om h*n kunne tenke seg og være reservebesteforelder til barnet deres. Barnets biologiske besteforeldre bodde 40 mil unna og de fortalte at det hadde ville vært koslig om h*n kunne stilt opp. Dessverre fant h*n raskt ut at de ikke slett ikke var ute etter noen reservebesteforelder, men en gratis barnevakt til sene kvelder.

H*n hadde også opplevd at noen foreldre hadde spurt om h*n kunne tenke seg og vaske hjemme hos dem på kveldstid etter jobb. Samtalen vår bunnet i bunn og grunn ut på at h*n ikke følte seg verdsatt for den jobben som h*n hadde. Jeg har selv jobbet i barnehage og h*n var vel mer eller mindre ut etter og høre om jeg hadde opplevd noe lignende. Dette med og hente barnet sitt veldig sent er visst også veldig utbredt i barnehagen. Mange foreldre kom pesende rett etter stengetid for å hente barnet sitt. H*n sa rett ut h*n følte at foreldrene ikke respekterete at dette var en jobb og at h*n faktisk ikke fikk overtidsbetaling for og være i barnehagen 15-20 min over åpningstid hver gang h*n hadde senvakt.

Jeg ble litt tankefull etter denne samtalen i garderoben og funderer egentlig på hvilket syn man har på barnehageansatte. Ser dere på barnehagen som et servicetilbud eller er barnehagen et pedagogisk tilbud for dere? Henter dere ofte så sent at barnehagen faktisk har stengt når dere kommer? Og synes du eventuelt at dette er helt greit? Tror dere at mange barnehageansatte er så desperate etter penger at dere tilbyr de en vaskejobb på kveldstid for å spe på økonomien?

Dette ble litt rotete, men jeg ble litt tankefull etter denne samtalen.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.