Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-08, 23:47   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Bra og fin oppvekst er absolutt et godt utgangspunkt for å gjøre de riktige tingene. Automatikk på det å gjøre riktige ting er flott, men for å sikre seg at det virkelig er de bra tingene som blir gjort bør det ha foregått en viss refleksjon over den oppdragelse man selv har fått og den oppdragelsen man selv utfører.

Hvorfor det? Jeg selv har reflektert mye over både min egen oppdragelse og ungene sin, og det har sikkert vært lurt.

Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor man skal trenge å reflektere hvis man faktisk har en ryggmargsrefleks på bra oppdragelse inne? I mitt hode er refleksjon et middel for å komme meg til det som er målet, og målet er en adekvat oppførsel. Og hvis man allerede er ved målet, hvorfor skal det da være nødvendig å reflektere? Jeg tenker at det er ikke nødvendig å kunne teorien bak det å sykle for å sykle. Sykler man så sykler man, hvis man har problemer derimot kan det være greit med innput.

Emneord
jesper juul

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.