|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#11 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?
(Først: Det var helt gale årsaker til at jeg trodde du og en annen nybegynner var samme person. Beklager den antydningen)
Inn i granskauen godt poeng.
På den måten kan man si at behandling og smertestilling av syke mennesker som ikke kan reddes er bortkasta penger. Om de lever en time eller en uke til spiller ingen rolle?
Det har vært mange nok tester av vitners troverdighet til at jeg ikke stoler spesielt godt på mine egne øyne, senest i Scientfic American i 2006 eller 2007.
Vi praktiserte dødsstraff i Norge fram til slutten av 18-hundretallet. Og vi hadde flere antall drap sett i forhold til befolkningen da.
For ikke veldig mange tiårene siden hadde ingen stater i USA dødsstraff. Der saken er undersøkt kan man vise til at etter at dødsstraff ble gjeninnført økte også antall drap. Særlig drap for å skjule "mindre" forbrytelser som også kan føre til dødsstraff. |
![]() |
![]() |
|
|