Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Grader av moderering (spesielt i blogger)

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 16:42   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Jeg har en følelse av at det er en skinnuenighet her et sted.

Altså: Hvis jeg skriver i en blogg jeg ikke "egentlig" har tilgang til, for å moderere, så gjør jeg det som moderator, det er klart. Jeg ser mange sier at da er det veldig viktig å sette på en moderatorisk hilsen, og det tar jeg med meg. Det var ikke egentlig utgangspunktet her å agitere for at vi ikke skal behøve det.

Det jeg ønsket å prøve å øke bevisstheten om, det er at "moddeinngripen" ikke nødvendigvis er synonymt med refs grunnet regelbrudd. Noen ganger griper vi inn fordi vi synes noe er i en uheldig gråsone, og noen av disse gangene hender det at brukere reagerer som om vi hadde sagt at noe var forbudt (som Esme så nydelig dramatiserte! ). Dette er uheldig for tonen og samarbeidsklimaet og sindets generelle munterhet, og derfor ønsket jeg/vi å informere og forhåpentligvis klargjøre litt når det gjelder ulike grader av moderering.

Så: Vi hadde behov for å fortelle dere at moderering ikke er en binær sak, og dere har behov for å fortelle oss at dere vil at vi skal være enten modder eller privatpersoner. Det kan være en utfordring å kombinere disse to, ser jeg, men det er i alle fall enklere å være klar over utfordringene når vi tar en diskusjon rundt våre respektive behov. Det kan vi kanskje enes om, eller?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.