|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg husker da jeg og min eks (da var han kjæreste) dro til Thailand for over ti år siden. Vi kjøpte inn enormt masse på apoteket her hjemme i Stavanger før vi dro. Så og si alt solgte de også i Thailand, til en brøkdel av prisen. Kan ikke huske vi fikk bruk for noe av det heller. Ler litt når jeg tenker på det.
|
|
|
#83 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotek
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg tenker at stikk som klør sånn at man ikke får sove, det smører man. Søvn er viktig.
|
|
|
#85 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
EN gang pr ferie/uke er da virkelig INGENTING; billmerk spesielt en unge, Klumpen, som skader seg sånn ca daglig, minst en gang daglig. Snuppa er litt mer normal på området tror jeg. Har alltid plaster i veska/ryggsekken. Og hjemme er vi såpass utstyrt at opp til flere har påpekt at de ringer meg om de trenger noe.
|
|
|
#86 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekI dag skadet jentungen seg på en palme! |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Kontrollfrik
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekSynes forøvrig det er godt gjort å skade seg ved å passere en palme. Et sår på 7*7 cm på ryggen. Ser ut som vi har mishandlet henne. Og hun går med spaghettistropper, så alle ser det. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
~~~~~~~
|
Tsk Tsk - du har alltid hatt et sparsommelig apotek.
|
|
|
#91 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekVi reiser mye til Spania og England, og der finner jeg alt jeg trenger mye rimeligere enn her hjemme. Plaster i forskjellige størrelser og Ibux er ting jeg liker å ha tilgjengelig. Jeg har forresten alltid en nesespray i håndvesken. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Kontrollfrik
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekI Sør-Europa er det jo apoteker på hvert eneste gatehjørne. Det finnes ikke en landsby uten et apotek, og apoteker overalt i byer. Hvorfor er det sånn? Jeg hsr aldri tenkt over det før, men jeg grublet veldig over det i går da jeg tenkte på denne tråden. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
maler
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekSkal jeg ut i bushen kan jeg å pakke apotek altså. Jeg bare har aldri sett behovet for det i siviliserte områder der vi stort sett beveger oss.
|
|
|
#94 |
|
Fortynnet
|
Samme her. Hvis jeg skulle langt fra folk og apotek så hadde jeg tatt med mer. Men vi pleier ikke skade oss på ferie, og jeg har aldri trengt noe vi ikke lett har fått tak i (sjelden vi har trengt noe i det hele tatt). Tryning og klemming kan jeg ikke huske å ha opplevd. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Her er jeg også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet kommer nok litt an på hvordan man er vant til å reise, kanskje? Jeg har bodd med ryggsekken på øde steder så mange ganger - også med barn - at jeg liker å være selvforsynt.
|
|
|
#97 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg hater også å "måtte" noe på ferie, særlig når det innebærer å traske i butikker, forholde seg til åpningstider og hva har du. Vi får knapt kjøpt frimerker til postkortene.
|
|
|
#98 |
|
© All rights reserved
|
Dette er mitt intrykk også, og jeg kjenner meg godt igjen. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Textrovert
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg er tydeligvis bare opptatt av min egen velvære, for jeg pakker sjelden annet enn paracetamol, syrenøytraliserende, reisesyketabletter og Vermox, som er det jeg personlig kan komme til å trenge. Skader tenker jeg lite på.
|
![]() |
|
|