|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
I mål
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)
Jeg vet at mange dåner over at man kan mene at det er en uvane, og dem om det. Jeg mener det likevel, men jeg tror selvsagt ikke det gjelder alle. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg hadde ikke reagert. Jeg hadde selvsagt syns det var leit, men hatt full forståelse for det.
|
|
|
|
#63 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg syns ikke det er sært i det hele tatt. En av foreldrene mine sine gjester gikk 22.30 i går, da han hadde vært oppe kl 5.30 om morgenen, og skulle opp samme tid dagen etter, alle syns litt synd på ham og sendte med kake hjem.
|
|
|
|
#64 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det vel få som mener. Mye kan føre til mindre søvn, og det er nok sjelden noen krise om en person sover lite en natt. Har man barn kjenner man jo definitivt til problemstillingen med lite søvn uansett.
|
|
|
#65 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Jeg har ei datter som sovnet 19.45 frem til hun EN kveld fikk være oppe til 21.30 hos bestemor. Dette har ført til at hun nå ikke sovner før tidligst 21.00, og kveldene her i huset er helt annerledes. Periodevis mer mas, mindre tid for litt skikkelig voksentid, osv. Jeg skulle virkelig ønske det ikke var sånn, men jeg vet om det, og derfor MÅ vi etterstrebe en vanlig kveld hver kveld, når vi endelig har fått en ålreit døgnrytme. I år har det vært sen kveld helt frem til klokkestillingen, da ble det greit igjen, før hun overnattet hos bestemor. Det er fryktelig frustrerende faktisk, og enda mer når andre overhodet ikke forstår det. Det er rett og slett nesten umulig å få henne til å sovne tidligere en kveld enn forrige kveld, uansett når vi veker henne og hvor mye aktivitet vi gjør i løpet av dagen.
|
|
|
#66 |
|
I mål
|
Det er jeg helt enig i, men da tenker jeg at det egentlig diskuteres ulike ting i tråden. Det er mye som ikke er "verdt" en trøtt dag, men da bør vel problemstillingen være hvorvidt HI burde strekke seg på nyttårsaften eller ikke. Jeg ville selvfølgelig normalt sett gått hjem fra et selskap før midnatt når jeg skulle opp 0630. Dagen etter blir jo bedre da. Men jeg synes nyttårsaften er noe mer enn et ordinært selskap. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg ser ingen i tråden som sier at de ikke kan godta det.
Enig
Vi er nok forskjellige der. Ungene mine legger seg til omtrent samme tid hver kveld når vi er hjemme og de skal på skolen, men jeg kan jo ikke tvinge dem til å sove. Lyset slukkes, ingen prating- vil de ligge våkne og glo i taket etter det, får de heller gjøre det. Det plager meg ikke så mye om de sovner en time seinere av og til. Sånn er jo vi voksne også. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Shake it out!
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg synes ikke rakettene var same old, same old, men skikkelig uten futt og fart.
|
|
|
#69 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det er jo det som er hovedpoenget mitt. Hun ER ikke sånn at hun kan sovne en time seinere av og til. Har hun først sovnet en time seinere går det ikke an for henne å sovne til normal tid på mange måneder. Det hadde vært helt greit for meg om hun sovnet en time senere i ny og ne. Hvis det hadde fungert, hadde jeg ikke virket både sær og "morsom" for andre, ved å være striks på leggetida.
|
|
|
#70 |
|
Halloen!
Man skal da ikke ha seg før 21.30 uansett?! |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg syns ikke det er sært i det heletatt, jeg. Hvis du kjenner deg selv så godt at du vet du er avhengig av så-så mange timer søvn for å kunne ha en god arbeidsdag, og ikke minst kjøre bil forsvarlig, så må det da være opp til deg å snike deg unna et par timer tidligere.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 01-01-11 kl 20:50. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Litt off topic, men i dag angrer jeg som en hund på at de to vanedyrene våre fikk være oppe til ett i natt. De har vært helt maniac i dag. Helt fullstendig på bærtur. Vet ikke om det var verdt det. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er ikke alle som har anledning til middagslur på ettermiddagen, eller klarer sove tidligere om kvelden for den sakens skyld
Nei hvorfor det? Det er jo ens egen vurdering om man trenger søvn eller ikke, uavhengig av sykdom eller ei? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
intro
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Nei, det er da ikke sært. Jeg gir en god dag i rakettene, og har ikke vært ute og sett på fyrverkeriet på mange år.
|
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg synes ikke det er sært i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Metallica!!
|
Jeg klarer ikke å våkne hvis jeg ikke har fått nok timer søvn, så her er regnestykket enkelt.
|
|
|
#78 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg har også fungert på lite søvn og på søvn på rare tidspunkt. Det var dengang, dessverre. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Leser
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg reagerer mest på ordet "sært". Jeg også synes det er uvanlig at voksne ikke kan kutte ned på noen timer søvn (NB! Ikke rart, ikke merkelig, ikke dumt, ikke pussig, ikke sært, men ikke vanlig. Jeg har ikke hørt om det før.)
|
![]() |
|
|