Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan mannen lage mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 22:43   #121
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Kan mannen lage mat?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Ja, men han følger oppskrifter mer eller mindre slavisk.

Det virker kjent. Det blir sjelden eksperimentelle bommerter på den måten. Fungerer fint, bortsett fra frustrasjonen min når det ligger igjen en halv gulrot og en kvart purre. Hiv det oppi da!

Gammel 11-12-09, 23:32   #122
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ja, nå så.

Jeg ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det verste jeg vet hver dag, mens han slipper unna. Det blir litt mindre kjipt av å dele på byrden.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:35   #123
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Ja, han er flink til det. Og interessa ser ut til å ta seg opp med åra og, bra for meg.

Gammel 11-12-09, 23:43   #124
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset øves det! Han vil gjerne bli bedre. Rett og slett aldri lagd noe særlig mat til tross for at han nærmer seg førti. Og med det mener jeg mer enn å steke fiskepinner/koke poteter. Han kan ikke det å smake seg fram eller det å skjønne hva som kan erstattes med hva hvis det er noe som mangler i oppskriften. Han følger oppskriften slavisk. Har ikke noe "følelse" med det å lage mat hvis man kan si det slik. I og med at han ikke er så flink på det så bruker han også mye lenger tid og mer energi enn meg på å lage mat. Dermed så er det jeg som lager maten omtrent alltid.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:47   #125
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, han kan lage mat, av og til tror han at den er bedre enn den er.... *knegg* Vi har nemlig ikke alltid samme smaksløker, men han er stort sett ganske flink...
Men han kan ikke lage alt mulig..... tror ikke han hadde fikse å lage risgrøt eller rømmegrøt feks. Ikke hvit eller brun saus fra bunnen av heller osv

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:29   #126
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Fungerer fint, bortsett fra frustrasjonen min når det ligger igjen en halv gulrot og en kvart purre. Hiv det oppi da!

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:46   #127
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Min mann er fantastisk flink til å lage mat. Her i huset er det strort sett han som lager middag. Jet er nemlig så heldig å ha en mann som er kokk.

Gammel 13-12-09, 22:48   #128
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noras mamma, her.

Min mann er fantastisk flink til å lage mat. Her i huset er det strort sett han som lager middag. Jet er nemlig så heldig å ha en mann som er kokk.

Det er mannen til ei venninne også, men han lager mat hjemme en gang i skuddåret. Ofte er det sånn at kokker lager så mye mat på jobb at det er det SISTE de kunne tenke seg når de kommer hjem. Mens andre kokker elsker å lage mat også på hjemmebane.

Gammel 13-12-09, 22:52   #129
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Noras mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er mannen til ei venninne også, men han lager mat hjemme en gang i skuddåret. Ofte er det sånn at kokker lager så mye mat på jobb at det er det SISTE de kunne tenke seg når de kommer hjem. Mens andre kokker elsker å lage mat også på hjemmebane.

Det har jeg og hørt. Heldigvis gjelder det ikke min mann. Han elsker å lage mat, samt han liker å ha kontrollen og være sikker på at han får maten sånn som han liker det. For jeg er ikke noe flink til å lage mat. Er flinkere på baking. Når jeg lager middag en sjelden gang så blir det fort ferdig løsninger.

Gammel 13-12-09, 22:58   #130
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen min er veldig flink til å lage mat så vi står ofte på kjøkkenet sammen. Han lager også mat alene og har ikke behov for oppskrifter.

Likevell hender det at han er litt for eventyrlysten for oss 3 andre.

Gammel 13-12-09, 23:00   #131
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Han kan hvis han vil, liker å vise seg frem og lage de viktige middagene. De blir fantastisk gode, men jeg savner interessen for matlagingen i hverdagene.

Gammel 13-12-09, 23:39   #132
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt lager han mat. Det var et av kriteriene jeg satt. Han gjør det dog ikke så ofte, men det er fordi han ofte gjør andre ting på den tiden.

Gammel 14-12-09, 08:11   #133
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Nope! Han er ganske hjelpesløs på kjøkkenet. Men på onsdag ble han permittert og da har han lovet å prøve seg litt. Spennende!

Gammel 14-12-09, 09:08   #134
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kan begge to, men ingen er spesielt glade i å lage mat. Har vi middagsliste går alt så mye bedre, og da har vi gode hverdagsmidddager.
Men jeg syns det er kjedelig å lage, hadde jeg bodd alene hadde det nok blitt knekkebrød med brunost annenhver dag.

Gammel 14-12-09, 13:19   #135
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Han kan lage mat, med ikke veldig avansert. Han koker som regel grøt på lørdager, ellers er det oftest jeg som lager middagen. Han kommer heim så seint fra jobb at det er mest naturlig at jeg lager og har middagen klar til han kommer fra jobb.

Han lager selvfølgelig middag til seg og ungene når jeg en sjelden gang har seinvakt eller er borte, så de sulter ikke om jeg ikke er der.

Gammel 14-12-09, 14:12   #136
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg anser det som utmerket likestilling selv om ikke alt er likt fordelt. Mannen har slett ikke noe ansvar for klesvask, men så har han til gjengjeld hovedansvaret for oppvasken. Vi deler ikke alt likt, men vi deler totalbelastningen "likt etter evne", og det er likestilling for meg.

Gammel 14-12-09, 14:28   #137
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen kan lage mat. Jeg kan lage Toroposer.

Gammel 15-12-09, 14:22   #138
2+5
Nybegynner

2+5 sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
2+5 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Han kan lage pannekaker

Gammel 15-12-09, 14:27   #139
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg anser det som utmerket likestilling selv om ikke alt er likt fordelt. Mannen har slett ikke noe ansvar for klesvask, men så har han til gjengjeld hovedansvaret for oppvasken. Vi deler ikke alt likt, men vi deler totalbelastningen "likt etter evne", og det er likestilling for meg.

Sånn er det her også, men vi sørger for at den ene kan "overleve" uten den andre, i tilfelle noe skulle skje. Jeg vil ikke at ungene skal leve på Toro eller speilegg om jeg havner på sykehuset eller verre, så her fikk mannen værsågod lære seg å lage skikkelig mat. Han gjør det ikke så ofte, men han KAN det, og han lager aldri ferdigmat. Min svigerfar kan ikke vaske klær, han har aldri tatt i en vaskemaskin, så når svigermor er vekkreist eller lignende, kommer hun hjem til et FJELL av skittentøy. Det hadde jeg aldri funnet meg i, og jeg fatter ikke at noen vil ha det sånn.
Det er stort sett jeg som vasker klær her i huset, men mannen min KAN det. Det er viktig.

Gammel 15-12-09, 14:30   #140
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Vi synes det er greiest med helt klare ansvarsområder. Jeg lager (så godt som) all mat, mannen vasker (så godt som) alle klær.

Sånn har vi det også. Dvs. omvendt i forhold til kjønn; det er stort sett jeg som lager maten til fellesmåltider, mens kona er vaskerisjef.

Hun er helt sikkert ikke noe dårligere til å lage mat enn meg, sannsynligvis tvert om, men jeg (har i seinere år oppdaget at jeg) kanskje liker det litt bedre.

Har et middels stort og gradvis ekspanderende repertoir. Lager nesten alt fra bunnen av; den eneste store svakheten er at jeg ikke er noe god på sauser, så da blir det evt. pose. Baker brød selv, også. Er siv.ing. av bakgrunn og foretrekker derfor å slavisk følge oppskrift de første par gangene jeg lager noe; etterpå går det an å improvisere og variere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.