|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Mengder mat og vekt
Da kan man jo forvente at man legger på seg også da. |
|
|
|
#82 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg liker ikke smør, blir dårlig av feit mat og må smake brød/knekkebrød, ikke bare pålegg. Syns det er kvalmt med for mye pålegg på.
|
|
|
#83 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mengder mat og vektJa, men da er det jo ikke rart du blir fort sulten av et par knekkebrød. I rest my case.
|
|
|
#84 |
|
ekstremt trøtt
|
Fort sulten? Jeg blir ikke mett.
|
|
|
#85 |
|
Pauset
|
Om jeg spiser 2000ckal hver dag så legger jeg på meg ja. Men som sagt, så er det på det meste. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Metallica!!
|
Det gjelder ikke for alle!
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Da har man et lavt aktivitetsnivå i forhold til hva man spiser. Jeg kan fortelle at jeg normalt sett ligger på rundt 5000 kalorier om dagen dersom jeg skal holde vekten. Når jeg skal ned i vekt ligger jeg litt under for å ikke gå ned for fort.
Et veldig viktig poeng Interference kommer med her. Det er veldig mange som har en høy forbrenning og som har store problemer med at de faktisk er for tynne. Det går som kjent ut over beinmassen for ikke å snakke om hormonspeilet. |
|
|
|
#88 |
|
ctrl+z
|
Sv: Mengder mat og vektJeg er overvektig, men blir aldri sulten. Det er mange år siden jeg har følt sult, men jeg har forferdelig dårlige vaner hva angår snop. Jeg kan fint spise sunne og magre middager, men sliter med å holde meg unna søtt. Jeg vet godt hvordan jeg skal gå ned i vekt, jeg klarer bare ikke å mobilisere kreftene.
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
Sv: Mengder mat og vektJeg har ikke lest hele tråden, så det er sikkert nevnt før hvis Iset er her ett eller annet sted? |
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
Ja, den er litt sær for de fleste den der. |
|
|
|
#93 |
|
En Som Trener
|
Sv: Mengder mat og vektHva man legger merke til at andre spiser behøver ikke nødvendigvis å være sannheten om deres kosthold med mindre man er sammen med dem 24 timer i døgnet.
|
|
|
#94 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mengder mat og vektJeg har kjent på kroppen det smilefjes snakker om, og det er helt fantastisk (med unntak av den første uka, som er et helvete pga. abstinenser). Det går omtrent ikke an å forklare det for folk som ikke har prøvd, man føler seg født på ny. Høres fjernt ut, men jeg kan ikke forklare det på en annen måte. Kroppen kjennes helt annerledes. Jeg har aldri hatt så mye energi, sovet så godt, hatt så fin hud, vært så KLAR i hodet eller hatt et så stabilt blodsukker som da jeg levde på Skaldeman-kost i 8 uker. Desverre synes jeg det er for vanskelig å overholde det, så jeg har lagt meg på en litt mer Lutz-linje. Men jeg merker jo nå at jeg har perioder der jeg gir f siden jeg ikke trenger å gå ned i vekt. Men det har jeg prøvd å legge av meg nå, for helsen er jo viktigst av alt.
|
|
|
#95 |
|
Passiv
|
Sv: Mengder mat og vektMaimor - veldig gode poeng! |
|
|
|
#96 |
|
Passiv
|
Jeg får ikke prikket deg - sender |
|
|
|
#97 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Mengder mat og vektmen nå er jo ikke ett kosthold uten KH sunt på sikt? En lege ved sykehuset her uttalte noe om det, var nedbrytingsprosessene det var snakk om mener jeg. Men jeg er ikke på helt stø kurs her tror jeg.... Ikke satt meg inn i det.
|
|
|
#98 |
|
Nymotens gammeldags
Vi snakker jo ikke om et karboFRITT kosthold, det er det vel svært få som i det hele tatt får til. Men et lavkarbo-kosthold med lite karbo og mye fett. Leger og ernæringsfysiologer er såpass uenige i dette at man ikke kan si verken det ene eller det andre. Mange leger har jo både skrevet bøker om dette og anbefaler det til alle sine pasienter, og jeg mener så absolutt at det er sunt på sikt. Hvis ikke burde vel vi som har prøvd det følt oss som et dass.
|
|
|
#99 |
|
intro
|
...noe dere i stedet får oss andre til å gjøre.
|
|
|
|
#100 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mengder mat og vektIkke sant.
|